Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://svforum.pl/ |
|
Mod TRE https://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=1394 |
Strona 14 z 18 |
Autor: | 111290PL [ 5 lut 2013, o 19:03 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
Tak jak pisałem placebo tylko im sie tak wydaje że to coś daje |
Autor: | rooland [ 5 lut 2013, o 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Wydaje się czy nie ale ja miałem akurat tak że jak zrobiłem sobie mod TRE to strzelało mi z wydechu przy mocnym odkręcaniu manetki (na niskich biegach) a jak podłaczyłem sobie z powrotem to wszystko wróciło do normy... |
Autor: | skandal_22 [ 6 mar 2013, o 19:14 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Jest ktoś z Warszawy lub bliskich okolic, kto za kilka browarków lub dobrą butelkę zrobił by mi tego moda w mojej małej wtryskowej? Niby to proste, ale ja nawet lutownicy nie mam, a opornik to mi się z opozycją z lat 80 kojarzy Mogę podjechać nawet jutro. |
Autor: | karuk [ 11 lip 2013, o 22:39 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
A ja właśnie dobiłem do końca wątku i tak myślę i kombinuję co i jak. Chciałbym mieć normalną mapę na luzie i pewność, że tre działa. Tu akurat można sprawdzić za pomocą sprzęgła. Fajnie też mieć przełącznik. W każdym razie w jednym poscie TomK wrzucił:
I tam jest jasno napisane, że nie trzeba żadnych tranzystorków tylko wystarczy opornik 6,8 kOhm. Bo przy takiej wartości opornika (nota bene może być to 6,2-6,8). Dla jedynki napięcie jest 4,63 (jak dla V-ki) dla kolejnych biegów i odpowiednio wyższe. Nie powoduje to jednak błędnego odczytu luzu (dopiero dla wartości opornika powyżej 6,8 kOhm). Do tego programowalne czujniki biegów będą działać bez zarzutu i zrobienie wyłącznika też jest banalne. Generalnie wygląda to idealnie, więc po co się męczyć z tranzystorkami i ew. separacją przy wskaźnikach biegu. Dlaczego ten wątek został pominięty (skoro ktoś go wkleił). Jakieś za lub przeciw? Ja chyba sam tak sobie zrobię i pobawię się miernikiem, żeby sprawdzić jak to wyjdzie w praniu. |
Autor: | hubi199 [ 12 lip 2013, o 11:44 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Nie wiem jak u was, ale minimalną różnice czuć między tre ustawionym na 6. bieg, a na 5. Wg. mnie 5 bieg jest lepszy. Co do neutralu, motocykl odpala przy zwykłym tre bez problemu, kontrolka i blokada zapłonu przy wysuniętej nóżce również działa. To jest na tyle prosty układ, że naprawde można kombinować na wiele sposobów, a i tak dojdzie się do tego samego. |
Autor: | karuk [ 17 lip 2013, o 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Ja dzisiaj zrobiłem mod zgodnie z opisem z SV ridera, czyli przez przecięcie różowego kabla i wstawienie opornika 6,8K. Na luzie napięcie jeżeli się zmieniło to minimalnie, wynosi 5V z haczykiem, na pierwszym biegu z bodaj ok 1,4V podniosło się do 4,2V. Dlaczego piszę tak orientacyjnie, bo miałem problem z pomiariem, ponieważ nie wiem dlaczego luz pokazywał cały czas, natomiast po wbiciu 1-ki miernik na chwilę pokazywał napięcie a następnie ono znikało. Pomiary robiłem na wyłączonym silniku. Pierwsze wrażenia są takie, że faktycznie zyskał w dolnym zakresie obrotów, jakby stał się bardziej liniowy, natomiast po dłuższej jeździe to szczerze mówiąc nie wiem - może to efekt Placebo. Następnie planuję zrobić przełącznik, którym będę mógł zobaczyć różnicę sprawdzając z TRE i bez. Na koniec powiem jeszcze, że na luzie wciśnięcie sprzęgła nie zmienia obrotów, więc wychodzi, że faktycznie mapa luzu nie została zmieniona. |
Autor: | hubi199 [ 18 lip 2013, o 10:58 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
@up Na koniec powiem jeszcze, że na luzie wciśnięcie sprzęgła nie zmienia obrotów, więc wychodzi, że faktycznie mapa luzu nie została zmieniona. Źle gadasz. http://www.youtube.com/watch?v=4_qnGJihHvM (odnosi się co prawda do wtrysku, ale zapłon również na luzie jest inny niż na sprzęgle) |
Autor: | karuk [ 19 lip 2013, o 13:17 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
Dziękuję, za pokazanie fajnego filmiku pokazującego że jednak to ja mam rację Na luzie sprzęgło nie podnosi obrotów, gdyby ten mod zmienił mapę luzu na mapę każdego innego biegu, np. 6-tego, jak jest to w przypadku podstawowego modu TRE, to wtedy komputer na luzie stosuje mapę biegu 6-tego i wciśnięcie sprzęgła podnosi obroty. |
Autor: | hubi199 [ 19 lip 2013, o 13:23 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Teraz już nie wiem, link z pamięci wrzuciłem i pewnie co nieco zapomniałem , a w robocie mam ciężko z netem. Ale tak serio dlaczego ciągle dążycie do innej mapy na luzie?? Różnica jest minimalna |
Autor: | karuk [ 19 lip 2013, o 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Po pierwsze, dla zasady. Wiele osób jak coś zmienia nie chce przy okazji zmineiać czegoś na gorsze, więc luz powinien zostać nietknięty. Po drugie, sporo osób skarży się na problemy z odpalaniem w niższych temp. |
Autor: | Tomu$ [ 2 sie 2013, o 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
http://allegro.pl/inteligentne-tre-suzu ... 33385.html Co sądzicie o tym ? Trochę z ceną poniosło allegrowicza chyba co ? |
Autor: | pm2z [ 2 sie 2013, o 19:03 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Nop, 300km/h I to jeszcze na niższych biegach Gość swoją SV650 jeździ 300km/h na 3 i 4 biegu i odnotował niższe spalanie |
Autor: | golkow [ 2 sie 2013, o 19:50 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
Jak zapewne widzisz TRE jest wyposażone w złączki do wpięcia w fabryczną instalację. Same złączki kosztują prawie 80 zł bo nie są powszechnie dostępne ani typowe. Pozostałe elementy to 5 zł. |
Autor: | pm2z [ 2 sie 2013, o 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
zależy czy mówimy o cenie, czy opisie aukcji. cena faktycznie wydaje się uczciwa, za to opis powalający |
Autor: | dawid_black [ 11 sie 2013, o 11:05 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
z racji tego że moją SV ciężko postawić nawet z 1 do pionu (chyba że usiądzie się na zadupku ;p) postanowiłem przetestować to magiczne TRE. Wlutowałem klasycznie pomiędzy różowy i czarny przewodzik, rezystorek o wartości 6,8 kohm według pasków (miernik wskazywał 6,6kohm). Muszę przyznać, że nie odczułem żadnej zmiany, a jeśli tak to minimalną choć myślę że to placebo. Zmianę którą na pewno zaobserwowałem to spadek obrotów na zimnym silniku a później nieznaczny wzrost przy rozgrzanym. Tak w wolnej chwili będę demontował. A najgorsze jest to, że nadal nie daje mi to spać dlaczego ciężko ją na koło podnieść |
Autor: | Janek87 [ 11 sie 2013, o 15:31 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
|
Autor: | Bartosz [ 13 sie 2013, o 18:20 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | ||||||||||||||||||
Moją, wtryskową Sv stawia z gazu za każdym razem od 5000 obr. Może trzeba do takiej wartości wkręcić silnik... EDIT: Bo z jałowych obrotów to nie da rady |
Autor: | pm2z [ 13 sie 2013, o 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
heh, też myślę, że to kierownik a nie motor niedomaga. spróbuj wejść na te 5-7 krpm (nie pamiętam ile dokładnie) a potem gwałtownie zamknąć gaz (zupełnie) i natychmiast otworzyć (też do końca) - nie ma bata i sv musi iść na koło pamiętam, że w mojej miałem dość długi rollgaz (pewnie seryjny) i musiałem odpowiednio ułożyć dłoń na manetce, żeby udało się zupełnie odkręcić. parę razy spróbujesz i zaczniesz czuć o co chodzi |
Autor: | jacek sv1000 [ 13 sie 2013, o 23:06 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
Jeśli można to dopowiem-chodzi o to żeby po odjęciu gazu zawieszenie "usiadło" i żeby moto miało jak się odbić na to koło...Jak ktoś nie umie esfałką tego robić to niech wpierw poćwiczy to na rowerze.Poważnie-jest wtedy dużo łatwiej postawić moto na koło.Jak ktoś nie wierzy to niech popróbuje |
Autor: | and93 [ 20 mar 2014, o 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Zrobiłem tego TRE moda i po dzisiejszej jeździe powiem, że jest różnica lepsza torpeda od 7k obr. do końca, w dolnym zakresie nie odczułem znacznej zmiany. Także jak się ktoś zastanawia, to nie ma nad czym, bo ujemnych objawów nie ma. |
Strona 14 z 18 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |