Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 23:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Regulator napięcia? 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2013, o 22:42
Posty: 28
Lokalizacja: Silesia
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N 2000r.
Post Regulator napięcia?
Hej.
Panowie pomóżcie, sprawa wygląda tak:

Akku Yuasa kupiony 09.2015
Akku zaraz po ładowaniu - 13,00V 26.07.2016
Po ok 2h od naładowania - 12,7V

Wczorajsze pomiary:
Akku 12,7V
Na ciepłym silniku.
Ładowanie, wolne obroty, bez świateł - 13,3V
wolne obroty, światła drogowe - 13,0V
5000 rpm, bez świateł - 13,15V
5000 rpm, światła drogowe - 12,7V
Pobór prądu na wyłączonym kluczyku. 0.00mA

Dzisiejsze pomiary (jedynie co zmieniałem to odłączyłem i podłączyłem konektory regulatora):
Akku (bez doładowania) - 12,7V
Na ciepłym silniku.
Ładowanie, wolne obroty, bez świateł - 13,95V
wolne obroty, światła drogowe - 13,5V
5000 rpm, bez świateł - 13,45V
5000 rpm, światła drogowe - 12,8V

Rezystancja cewek statora 0,6ohm/każda

Napięcie zmienne nieregulowane na cewkach statora:
Wolne obroty 24,5V
5000 rpm 85V

Regulator napięcia mierzony testerem diód na multimetrze.
Kolejno wszystkie konfiguracje (kto nie wie o co chodzi to proszę: https://www.youtube.com/watch?v=0n6oNFfcCOA)
0.0.0
460.461.463
0.0.0
472.485.482

Po całych testach akku 12,2V.

Regulator do wymiany? ? ?

DZE firma godna polecenia czy strata kasy?

[EDIT]
Objawy mam następujące.
Przejechałem 300-350km w ciągu trzech dni (21-23.07.2016), w czwarty dzień rano już troszkę słabo kręcił ale zapalił za 3 strzałem. Zrobiłem może 60km.
W piąty dzień rano przy próbie odpalenia już nie chciał zapalić, lekko pokręcił po czym zgasł wyświetlacz, światła dalej świeciły. Padł akumulator. Na szybko kołowałem prostownik, żeby wrócić do domu.
Prawdopodobnie już poprzedni akumulator (Bosh, który dostałem z motocyklem) zarżnąłem niesprawnym regulatorem, a sprawa ciągnie się od zakupu Suzany, tylko z racji małych przebiegów przez pierwsze dwa sezony nie byłem w stanie zdiagnozować problemu.


28 lip 2016, o 21:17
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2013, o 22:42
Posty: 28
Lokalizacja: Silesia
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N 2000r.
Post Re: Regulator napięcia?
3.08
Wymieniony regulator napięcia na nowy DZE

Akku nie ładowane od 26.07
Napięcie na akku w spoczynku 12,4V

Test z nowym regulatorem

Wolne obroty bez świateł 13,75V
Wolne obroty ze światłami 13,35V
5000 rpm bez świateł 13,65V
5000 rpm światła 13,15V

Po teście akku 12,6V

4.08
Trasa 100km akku po trasie 12,69V

6.08
zrobione 60 km

7.08
Zrobione 60 km
2h po jeździe akku 12,6V

do 15.08 zrobiłem może z 500km.
Zgasiłem Suzanę na postoju i już nie odpaliła, po naciśnięciu startera słychać było jedynie cykanie ?rozrusznika?.
Odpaliłem na pych i jakoś się do domu dokulałem. Czyli póki jadę, to jadę ale jak się zatrzymam to lipa.

Jednym z objawów, który jeszcze zauważyłem to niedziałający sygnał dźwiękowy na zgaszonym silniku (z przekręconym kluczykiem)
Na zapalonym silniku sygnał jest normalny, ciągły. Natomiast na zgaszonym po naciśnięciu klaksony słychać jedynie ciche "ding" (choć 15.08 już nawet podczas jazdy sygnał działał w ten sposób).

Czyżby poprzedni zepsuty regulator zdarzył już zarżnąć nową Yuase?

Doradźcie?

[Edit]
Po kolejnym przewertowaniu całego działu elektryka-elektronika zaczynam też podejrzewać odklejone magnesy na kole magnesowym. W przyszłym tygodniu rozbiórka.

[Edit 2]
Nie wytrzymałem, poszedłem do garażu, odkręciłem pokrywę alternatora. I....
W środku wszystko w porządku, magnesy na swoich miejscach, cewki OK.
Do wymiany akumulator.


17 sie 2016, o 11:41
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2013, o 22:42
Posty: 28
Lokalizacja: Silesia
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N 2000r.
Post Re: Regulator napięcia?
No i problemów z elektryką ciąg dalszy.

Pojechałem wczoraj po nowy akumulator. Koleś w sklepie pomierzył akumulator i mówi, że nowego mi nie sprzeda bo to i tak nic nie zmieni a ten jest dobry.
Pomierzył na miejscu ładowanie i okazuje się, że niecałe 13V przy ok 5000 rpm.

Dziś wizyta w garażu, znów pomiary i co.
Nowy regulator do wyrzucenia. :mur: Zwarcie między diodami.

I teraz albo coś mam namieszane w instalacji albo takiego pecha, że kupiłem wadliwy regulator.

Wracając jeszcze do problemów z klaksonem to problem ten występuje jedynie przy włączonych światłach mijania, przy pozycyjnych jak i na wyłączonych klakson działa normalnie.

Powoli brakuje mi pomysłów, chyba nie minie mnie wizyta u mechanika/elektryka.

Może ktoś ma jakieś sugestie.


31 sie 2016, o 16:32
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:44
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650N 1999
Post Re: Regulator napięcia?
Sprawdź dobrze połączenie pomiędzy regulatorem a akumulatorem. Czy styki nie zaśniedziały itp.

Sprawdzałeś alternator według serwisówki?


14 wrz 2016, o 13:58
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 10:35
Posty: 22
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Post Re: Regulator napięcia?
Tak jak kolega Rura pisał, sprawdziłbym napięcie prądu przemiennego na wszystkich 3 fazach, zgodnie z serwisówką. Obstawiałbym upaloną jedną fazę, i pewnie dlatego nowy regulator ci też umarł.

A problemu z klaksonem szukałbym pod włącznikiem świateł.

Co do krótkiej żywotności regulatorów to, gdzieś wyczytałem żeby dać pastę termoprzewodzącą miedzy regulator a ramę, ja jeszcze przypilnikowałem regulator, żeby była większa powierzchnia oddawania ciepła.


21 wrz 2016, o 15:02
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 17:51
Posty: 60
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 02'
Post Re: Regulator napięcia?
To teraz ja napiszę coś od siebie. Z racji iż sezon rusza na dobre a moto potrzebne do jazdy to kupiłem nowy akumulator (stary już nie domagał przez ostatni sezon) i przy trzeciej przejażdżce na nowym aku, zaraz po odpaleniu zaczął kopcić regulator napięcia, tak więc moto zgasiłem i nici z przejażdżki.
Po wyciągnięciu regulatora okazało się że się rozszczelnił na tej żywicy i pociekło trochę z niego, także zamówiłem nowy który jest ciut większy i już śrubki nie dostają ale mniejsza oto.
Zanim go podłączyłem to pomyślałem aby sprawdzić elektrykę (do której nie lubię się zabierać), poczytawszy trochę w sieci i w Haynes'a wyczytałem że oporność na alternatorze powinna wynosić od 0.2-0.7 a u mnie po sprawdzeniu na każdym kablu wynosi 0.9-1.0 i tu moje pytanie czy to mogło być powodem spalenia regulatora i czy można na takiej oporności jeździć? Jak to w ogóle jest z wymianą/naprawą alternatora? Zauważyłem że na allegro ciężko dostać coś takiego nowego i wiem że to się jakoś przewija na nowo, ale jak to wygląda tutaj i czy w moim przypadku jest już potrzeba aby coś z tym zrobić?


23 kwi 2017, o 12:56
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 10:35
Posty: 22
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Post Re: Regulator napięcia?
Tak małe oporności ciężko zmierzyć standardowym multimetrem, sama rezystancja przewodów i sposób w jaki je przyłożyłeś do mierzonego elementu ma spore znaczenie. Jeżeli na wszystkich fazach wynik był zbliżony obstawiałbym, że wynik pomiaru wykraczający poza normy książkowe są wynikiem metody pomiaru a nie zużycia alternatora.

Sprawdź napięcia na wszystkich fazach bez regulatora, ten pomiar powinien dać bardziej wiarygodny obraz stanu twojego alternatora.


8 maja 2017, o 10:20
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 23:56
Posty: 107
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 01
Post Re: Regulator napięcia?
Co do wymiany regulatorów to w zeszłym sezonie wymieniłem 4... Z wszystkimi za jakiś czas był problem, ale od kiedy założyłem używkę z R1 rn22 i podłączyłem go do akumulatora bezpośrednio z bezpiecznikiem 15A żeby ominąć fabryczną instalację problem zniknął. Jak na razie 1400km bez żadnych problemów!!

_________________
===>Moja SV650S 2001<===


8 maja 2017, o 12:12
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 18 sty 2017, o 22:30
Posty: 19
Lokalizacja: 3-miasto okolice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Regulator napięcia?
Podepne się pod temat, dzisiaj zamontowałem nowy akumulator i przy okazji spraedziłem ładowanie:
Bez światel na wolnych obrotach 14,6
4tys obrotow 15,87
Z właczonymi światłami na wolnych obrotach 12,4-12,7
4tyś obrotow 13.05
Czy to uszkodzony regulator?


8 lip 2017, o 16:17
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2013, o 22:42
Posty: 28
Lokalizacja: Silesia
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N 2000r.
Post Re: Regulator napięcia?
OKi moich przygod z regulatorami chyba nadszedl koniec.

Ale po kolei.

Po wymianie na regulator DZE dalej byly problemy z ladowaniem.
Wiec na wiosne Suzana wyladowala u mechanika.
Przeglad calej instalacji elektrycznej nie wykazal zadnych nieprawidlowosci.
Przy okazji dalem do sprawdzenia i wyregulowania rozrzad oraz luzy zaworowe.
Okazalo sie tez, ze byla ustawiona zbyt bogata mieszanka na gazniku (regulacja pod przelotowy ltumik poprzedniego wlasciciela).

No i wracajac do regulatora to DZE tez dal dupy i sie wysypal.

Poszperalem i znalazlem to --> http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=111850

Zamowilem na eBay'u regulator na MOSFETach FH008EA (Honda CBR 600/1000 2004-2010) za 22$, do tego zlacza Delphi Metri Pack 280 i oprawe do bezpiecznika 30A.
Pociagnalem osobno instalacje od akumulatora do regulatora, polutowalem wszystko razem do kupy i ....

na akumulatorze przy wlaczonych swiatlach drogowych i mijania, przy 5000rpm mam stale 14,50V.

Czyli sukces, w koncu, oby..

A co do
jerysio napisał(a):
Podepne się pod temat, dzisiaj zamontowałem nowy akumulator i przy okazji spraedziłem ładowanie:
Bez światel na wolnych obrotach 14,6
4tys obrotow 15,87
Z właczonymi światłami na wolnych obrotach 12,4-12,7
4tyś obrotow 13.05
Czy to uszkodzony regulator?

15,87 troche za duzo, a 13,05 troche za malo.
Wymienilbym regulator.


9 lip 2017, o 20:07
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 18 sty 2017, o 22:30
Posty: 19
Lokalizacja: 3-miasto okolice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Regulator napięcia?
Wczoraj przeczyscilem i zabezpieczylem wszystkie kostki po ponownych pomiarach okazalo sie za na swiatlach na wolnych obrotach ladowanie wynosi 13,7-13,9 V, po zwiekszeniu obrotów 14,3 max 14,6 przy 6tyś bez świateł maksymalnie 15.03 co wciąż uważam za zbyt wysokie


11 lip 2017, o 12:38
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 27 mar 2016, o 01:46
Posty: 11
Lokalizacja: WG
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
Post Re: Regulator napięcia?
@Fuel_Injector podeślij link do tego rega z ebaya

_________________
Robert


3 sie 2017, o 22:28
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2013, o 22:42
Posty: 28
Lokalizacja: Silesia
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N 2000r.
Post Re: Regulator napięcia?
Robson napisał(a):
@Fuel_Injector podeślij link do tego rega z ebaya

Prosze bardzo:

http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Voltage-Regulator-Rectifier-for-Honda-CBF1000-NT700-XL700-FORZA-X-EX-/391724559721?fits=Model%3ACBR1000RR&hash=item5b349a6d69:g:~pEAAOSwTM5YwiuX&vxp=mtr


5 sie 2017, o 18:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL