Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://svforum.pl/ |
|
Brak ładowania https://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=22067 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | kendzi [ 1 paź 2018, o 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Brak ładowania |
Moto wocilo od mechnika i zrobiłem nim 500km, takze naprawa udana. Tak jak udalo mi sie zdiagnozować poszedł regulator oraz niestety alternator (tak jak pisałem daje różne napiecie na cekwach - nie wiadomo czy ). Jak widać trzeba bardziej ufac w swoje umiejetnosci diagnostyczne Alternatora na razie nie wymienialem - koszty , zastanawiam się czy samemu go nie wyjąć i nie oddać do regeneracji lub wymienic na nowy. |
Autor: | Yoro [ 1 paź 2018, o 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Brak ładowania |
Będzie do wymiany całe koło magnetyczne wraz ze stojanem czy wystarczy jeden element ze zespołu wymienić? Mi akurat wykrecily się wkręty ( nie mam pojęcia kto to kręcił ale jak zobaczyłem uszczelnienie dekla za pomocą kleju do szyb to na pewno nikt inteligentny) i zrobiły niezłą sieczkę ze stojanu. |
Autor: | kendzi [ 17 paź 2018, o 12:17 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Brak ładowania | |||||||||
Witam, kolejna aktualizacja Miałem troche czasu i wykręcilem alternator (btw. im wiecej dłubie w moto tym wiecej widze braków w serwisówwce od haynes - niby to jakieś małe detale ale jednak ) Alternator oddalem do serwisu, coś tam pomierzyli popatrzyli i wg. nich jest ok - z zewnątrz nei widac aby był upalony. Jedyna opcja to, że wewnetrzne zwoje moga być przepalona ale żeby to stwierdzić musza przewinąć ~300zł. Skoro dziala to sie w to nie bawił zwłaszcza, że nowy alternator to nie dużo wiekszy koszt ~450-500.
A może coś takiego? https://mike.larsson.pl/pl/category/298 ... le/589178/ |
Autor: | komi [ 25 paź 2018, o 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Brak ładowania |
...albo (żeby nie trzeba było używać do odczytu smartfona ani żeby nie zagracać kokpitu) coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/Runleader-LED-Digital-TM008-thermometer-voltmeter-temperature-meter-for-pit-bike-ATV-outboard-glider-lawn-mower/32729830593.html? Mam zamontowany od soboty. Na razie działa, ale przy takim mocowaniu, jakie zastosowałem, potrzebny daszek nad samym wyświetlaczem (niestety, oferują tylko z niebieskim wyświetlaczem - bez sensu) albo ciemna szyba owiewki (co i tak planuję zrobić), bo za dnia jest prawie całkowicie niewidoczny. Gdyby kogoś interesował temat tego woltomierza/termometru, to śmiało. Już widzę, że "mogłoby być lepiej", ale swoje funkcje spełnia, choć coś mi się wydaje, że trzeba będzie zrobić swoją wersję, żeby wyeliminować to, co mnie w tym urządzeniu wkurza (np. jest tylko możliwość ustawienia alarmu temperatury "od góry" - przegrzanie, nie ma alarmu "z dołu" - temp. 0-2st.C, czyli ryzyko gołoledzi, "czarnego lodu" czy innych zimowych atrakcji). Z poszukiwań takiego przyrządu zostają jeszcze 3 opcje (wrzucam gdyby ktoś też szukał): * "Na wypasie": Koso Mini 3: http://www.koso.com.tw/products-detail.php?lang=en&id=885 Są różne wersje, np. temp+volt, temp+time, time+volt w ramach serii Mini. Wersja Woltomierz+temperatura+czas to BA003130 i kosztuje ok 100Euro, więc tanie to ustrojstwo nie jest. Oferta Koso: http://www.koso.it/media/catalogo_koso_2016.pdf * "Na wypasie", ale (chyba) seria >>jeszcze mniejsze "małe chińskie rączki"<<, bo cena podejrzana - 9-22$, a na samym dole oferty jest zdjęcie zapakowanego towaru, już bez logo KOSO): https://www.aliexpress.com/item/Universal-Multi-Function-Digital-motorcycle-Voltage-Alarm-Temperature-Thermometer-Tachometer-for-racing-and-scooter/32822679656.html? * Woltomierz+termometr - dyskretny, widoczny wyświetlacz (7-segmentowe wyświetlacze LED), ale z głębiej schowanym przełącznikiem trybu volt/temp: https://allegro.pl/vm2f-woltomierz-motocyklowy-z-termometrem-i7629118847.html Zegar - pal licho, w K3 mam już w standardzie, ale szukałem woltomierza/pomiaru temperatury, bo zdarza mi się jeździć poniżej 0 st.C (z musu, przyjemność żadna ). |
Autor: | master_be [ 26 paź 2018, o 10:23 ] |
Tytuł: | Re: Brak ładowania |
A ja posiadam uchwyt z woltomierzem, uruchamianym poprzez przycisk. Zawsze mogę sobie sprawdzić czy ładuje ok i przy okazji czy akumulator trzyma napięcie na wyłączonym silniku. https://zapodaj.net/b85e31e71cdbb.jpg.html PS nie ja montowałem |
Autor: | kendzi [ 17 kwi 2019, o 15:56 ] |
Tytuł: | Re: Brak ładowania |
Zainwestowalem w "Elektroniczny czujnik monitorujący akumulator JMP II". Minus to potrzeba połączenia po bluetooth przy pomocy apki z np.telefonu. Zalety to historia napiecia akumulatora w czasie rzeczwistym, test ładownia i mierzenie napiecia rozruchu. |
Autor: | kiriu [ 11 maja 2019, o 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Brak ładowania |
Witam. Moje Suzuki SV 650 rok 2000 ma znowu problem z wysokim napięciem ładowania. Podejrzewam regulator napięcia, ponieważ mierzyłem napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach 16,8V , przy 5000 obr/min już 18,5V ,a przy 9000 obr/min ok 22V. Potem sprawdziłem napięcia międzyfazowe i wyszło około 100V przy 5000obr/min na wszystkich pinach. Czytałem tutaj ,że to napięcie międzyfazowe powinno być w okolicach 60_- 70V. Czy moje 100V nie jest za duże. Za odpowiedź z góry dziękuję i pozdrawiam. Wymieniłem regulator napięcia i wszystko wróciło do normy. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |