Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 10:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Regulator napięcia 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 23:59
Posty: 116
Post Re: Regulator napięcia
Nowy założony działa idealnie :mylove:


12 cze 2010, o 01:44
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 28 mar 2010, o 15:52
Posty: 46
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
Siema.
Do wczoraj jestem posiadaczem sv'ki z 99roku. Zdjęcia jeszcze wrzucę. Tylko mam problem... A mianowicie ładowanie. Wczoraj po powrocie do domu padł, rozrusznik nie miał siły zakręcić. Dziś sprawdziłem poziom naładowanej baterii wynosił 11,6V. Ładowanie po odpaleni też było słabe 13,2V przy wyłączonych światłach. Przeczyściłem wszytki styki i ładowanie się polepszyło. Na wyłączonych światłach 15,8V, na światłach mijania 13,2V a na długich 13V. Moje pytanie czy to ładowanie jest odpowiednie??


11 sie 2010, o 10:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Regulator napięcia
Jest ok, choć mogło by być nieco wyższe napięcie.


11 sie 2010, o 10:43
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulator napięcia
Na mijania i na długich ciut za niskie, bez świateł - o wiele za wysokie. Naładuj porządnie akumulator (prostownikiem) i wtedy raz jeszcze sprawdź napięcie, bo przy pustej baterii mogą być jakieś przekłamania.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


11 sie 2010, o 11:43
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 01:24
Posty: 34
Lokalizacja: 22°58'E 53°51'N
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
I ja mam małe pytanie odnośnie regulatora. Sprawa wygląda tak: mam podpięty woltomierz pod klemy akumulatora na stałe. Podczas jazdy mam stałe napięcie około 13V przy włączonych światłach i około 14,5V przy wyłączonych. Na obrotach jałowych napięcie nie jest stabilne ale to ciągle około 13V. Tylko raz zdarzyło się że światła zaczęły przygasać a wskazówka woltomierza skakała po całej skali po tym jak zostawiłem go włączonego na jałowych obrotach i załączył się wiatrak przy chłodnicy. Problem pojawia się przy odpalaniu motocykla. Czasem po nocy nie chce zapalić a ostatnio doszło nawet do tego że po dosyć długiej jeździe i wyłączeniu motocykla tylko na chwilę akumulator był kompletnie rozładowany. Można by powiedzieć "akumulator do wymiany" ale kupiłem go dwa lata temu (bezobsługowy) a w zimę przechowywany jest w ciepłym pomieszczeniu i podpięty pod ładowarkę która doładowuje go w miarę potrzeb. Zamieszczam pytanie w tym dziale ponieważ powiedziano mi że to prawdopodobnie wina regulatora.

_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.


23 sie 2010, o 13:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulator napięcia
I prawdopodobnie dobrze Ci powiedziano, te 13V na zapalonych światłach to trochę za mało.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


23 sie 2010, o 14:10
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 01:24
Posty: 34
Lokalizacja: 22°58'E 53°51'N
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
Dzięki za info. Nowy regulator już jest w drodze.

_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.


23 sie 2010, o 14:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:42
Posty: 306
Lokalizacja: ok. Oświęcimia
Płeć: mężczyzna
Moto: XT 600
Post Re: Regulator napięcia
Przy jakich obrotach należy mierzyć ładowanie? Ja mierzyłem na wolnych i właśnie na światłach miałem zbyt niskie bo trochę poniżej 12,9, bez świateł w porządku.
Zastanawiam się czy to napewno regulator za słabo ładuje. Mam 2 miesięczny aku, i objawy podobne jak Skowron.
Po zgaszeniu nie odpala ponownie. To dzieje się nagle, bez wcześniejszego słabnięcia. Jak naładowałem, było dobrze przez tydzień, i znowu nagle przestał kręcić (w środku trasy :(). Światła, klakson i wentylator działały jak zawsze, ale rozrusznik ledwo kręcił.
Teraz go ładuje, spróbuje czy odpali, a później zostawię aku na jakieś 2 dni i sprawdzę znowu. Czy taka próba jest coś warta?


24 sie 2010, o 16:11
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 08:57
Posty: 98
Lokalizacja: ... za 7 górami, za 7 lasami ! (NE) i (GA)
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1ooo N '04
Post Re: Regulator napięcia
barteq napisał(a):
...
Po zgaszeniu nie odpala ponownie. To dzieje się nagle, bez wcześniejszego słabnięcia. Jak naładowałem, było dobrze przez tydzień, i znowu nagle przestał kręcić (w środku trasy :(). Światła, klakson i wentylator działały jak zawsze, ale rozrusznik ledwo kręcił.
Teraz go ładuje, spróbuje czy odpali, a później zostawię aku na jakieś 2 dni i sprawdzę znowu. Czy taka próba jest coś warta?


Napewno jest warta bo nawet nowy akumulator może nie trzymać a póki masz gwarancje to warto sprawdzić i w razie w wymienić...
Miałem identycznie tylko z tą różnicą że u mnie ładowanie w okolicach 14,6V przy włączonych światłach i wolne obroty, dwa dni temu wziąłem do ładowania i :dupa: wczoraj zapalił tylko raz a drugim razem już nie miał siły.
Do czwartku rozważam YUASA czy BOSCH.

_________________
... o2o sv1ooo N ! (PICTURE) Niezliczona ilość dodatków, modyfikacji, otarć, przetarć i zadrapań oraz dwie wgniotki na zbiorniku !
Obrazek


24 sie 2010, o 16:28
Zobacz profil YIM WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Regulator napięcia
Yuasa

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


24 sie 2010, o 17:33
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 08:57
Posty: 98
Lokalizacja: ... za 7 górami, za 7 lasami ! (NE) i (GA)
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1ooo N '04
Post Re: Regulator napięcia
kacperski napisał(a):
Yuasa

Hmmm z tego co widzę na sieci do YUASA jest tańsza od VARTY i BOSCH'a.
Jestem z tych, którzy wolą wydać więcej bo wtedy lepiej się śpi i "koledzy palcami nie wytykają",
choć nie wiem czy w tym przypadku ważniejsza cena czy marka :?: :!:

_________________
... o2o sv1ooo N ! (PICTURE) Niezliczona ilość dodatków, modyfikacji, otarć, przetarć i zadrapań oraz dwie wgniotki na zbiorniku !
Obrazek


24 sie 2010, o 19:50
Zobacz profil YIM WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Regulator napięcia
Yuasa. Suzuki oryginalnie wkłada Yuasę i sprawuje się, moja wytrzymała 5 lat. Może pożyła by dłużej, gdybym nie zostawił jej zimą w zimnym garażu z alarmem. Bo miało być już ciepło... W XR mam też Yuasę, ma już 7 lat i nigdy nie wyciągałem jej na zimę z moto, nigdy nie doładowywałem specjalnie - choć tutaj XR śmiga również zimą.


24 sie 2010, o 20:04
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Regulator napięcia
Tym razem najlepszy niedawno spadł z ceny ;)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


24 sie 2010, o 20:07
Zobacz profil
Mister Budda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22
Posty: 2362
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
Post Re: Regulator napięcia
Moja yuasa wytrzymała 9 lat :D

Teraz mam unibata ;)

Działać działa - ile będzie działać nie mam pojecia ;)

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


24 sie 2010, o 20:31
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 01:24
Posty: 34
Lokalizacja: 22°58'E 53°51'N
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
barteq napisał(a):
Przy jakich obrotach należy mierzyć ładowanie? Ja mierzyłem na wolnych i właśnie na światłach miałem zbyt niskie bo trochę poniżej 12,9, bez świateł w porządku.
Zastanawiam się czy to napewno regulator za słabo ładuje. Mam 2 miesięczny aku, i objawy podobne jak Skowron.
Po zgaszeniu nie odpala ponownie. To dzieje się nagle, bez wcześniejszego słabnięcia. Jak naładowałem, było dobrze przez tydzień, i znowu nagle przestał kręcić (w środku trasy :(). Światła, klakson i wentylator działały jak zawsze, ale rozrusznik ledwo kręcił.
Teraz go ładuje, spróbuje czy odpali, a później zostawię aku na jakieś 2 dni i sprawdzę znowu. Czy taka próba jest coś warta?

Zamontowałem nowy regulator ale nie było czasu go sprawdzić. Dam znać jutro jaki był efekt.

Edit:
Pobawiłem się trochę w garażu i okazuje się że napięcie przy obrotach jałowych wzrosło. Niestety nie obyło się bez małej korekty samych obrotów. Wystarczyło je odrobinkę podkręcić i teraz przy włączonych światłach czy bez nich mam stałe 14,3V. Zobaczymy jak będzie z odpalaniem po nocy.

_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.


Ostatnio edytowano 25 sie 2010, o 01:16 przez Skowron, łącznie edytowano 1 raz



24 sie 2010, o 21:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulator napięcia
jak_zawsze napisał(a):
kacperski napisał(a):
Yuasa

Hmmm z tego co widzę na sieci do YUASA jest tańsza od VARTY i BOSCH'a.
Jestem z tych, którzy wolą wydać więcej bo wtedy lepiej się śpi i "koledzy palcami nie wytykają",
choć nie wiem czy w tym przypadku ważniejsza cena czy marka :?: :!:

To daj znać, gdzie można tanio dostać yuasę - kupię i odsprzedam Ci drożej :P
W mojej SV yuasa wytrzymała 9 lat i cholera wie ile jeszcze wytrzyma, zdecydowanie polecam :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 sie 2010, o 00:23
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Regulator napięcia
W mojej wytrzymała 10 lat :)
Teraz siedzi Unibat.

_________________
SV liter z owiewkom:)


25 sie 2010, o 09:08
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 01:24
Posty: 34
Lokalizacja: 22°58'E 53°51'N
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
Mimo tego że napięcie na obrotach jałowych się poprawiło problem z odpalaniem nie zniknął. Naładowałem wczoraj akumulator a dzisiaj rano nie odpalił. Możliwe że po dwóch latach akumulator (Unibat) padł? Czy to możliwe że mam jakieś zwarcie?

_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.


25 sie 2010, o 12:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulator napięcia
A sprawdzałeś amperomierzem czy prąd nie ucieka?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 sie 2010, o 13:49
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2010, o 01:24
Posty: 34
Lokalizacja: 22°58'E 53°51'N
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulator napięcia
Czara mara. Gdzie go podpiąć?

_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.


25 sie 2010, o 15:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL