Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Regulator napięcia
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=297
Strona 9 z 9

Autor:  wilek123 [ 5 cze 2015, o 19:34 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Chyba alternator jest przyczyną braku ładowania, bo jak sprawdzam miernikiem napięcie między fazami to nic nie pokazuje. Tylko między jedną, a drugą fazą pokazuje ileś tam Om. Oddam w poniedziałek motocykl do warsztatu. Czy alternator opłaca się regenerować czy kupić nowy?

Autor:  Tedi [ 5 cze 2015, o 22:29 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Czy żółte przewody można łączyć w dowolnej konfiguracji? Ktoś już tak podpinał? Było takie pytanie dawno temu w tym temacie ale wole się upewnić ;)
Zachęcony postem kolegi
Marpol napisał(a):
tak wymienisz sam - zdejmiesz prawy boczek zadupka i jest przykręcony do ramy
ale troche sporo zapłaciłeś ...

http://allegro.pl/regulator-napiecia-at ... 37304.html
założony juz w 2 moto działa jak trzeba :)
wtyczki pasują ( SV gaźnikowa )

zakupiłem regulator ale ku mojemu zdziwieniu wtyczki nie pasują plug&play... zamiast konektorów męskich są żeńskie i odwrotnie...
No i kable są trochę krótsze niż w ori regulatorze. Jutro zamierzam je polutować tylko właśnie nie wiem co z tymi żółtymi?!

Autor:  wilek123 [ 5 cze 2015, o 23:09 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Tak, fazowe mogą być podłączone dowolnie.

Autor:  Tedi [ 6 cze 2015, o 10:50 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Założyłem tylko że na żółtych przewodach jest po ok 7.5VAC zamiast ok 70V. WTF? ;) Alternator padł?
Mierzyłem bez odpinania wtyczki
Edit. Na odpietych wtyczkach jest 26.5VAC

Autor:  wilek123 [ 7 cze 2015, o 13:42 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Chyba alternator padł. U mnie między fazami jest brak napięcia. Jutro odprowadzam motocykl do warsztatu.

Autor:  wilek123 [ 9 cze 2015, o 15:22 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Witam, oddałem motocykl wczoraj na naprawy, ale mechanik dzwonił dzisiaj, że alternator i regulator napięcia są sprawne. Czy możliwe jest, żeby również nie było ładowania przez akumulator, który miałem na podmiankę? (do tej pory miałem 12A, a ten który sprawdzałem był 9A) ?

Autor:  Inkling [ 9 cze 2015, o 18:25 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Oczywiście.
Zawsze kolejność sprawdzenia jest taka: akumulator --> regulator --> alternator.

Autor:  wilek123 [ 9 cze 2015, o 18:39 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Właśnie tak sprawdzałem tylko nie zobaczyłem, że tamten akumulator był 9A. Na nim też nie było ładowania. Mechanik dzisiaj sprawdzi na swoim i zobaczymy...

Autor:  Tedi [ 10 cze 2015, o 08:32 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Inkling napisał(a):
Oczywiście.
Zawsze kolejność sprawdzenia jest taka: akumulator --> regulator --> alternator.

No właśnie ja tak wymieniałem. Nowy akumulator, teraz regulator i póki co odpala drugiego dnia. Tylko trochę niskie to napięcie na żółtych przewodach...

Autor:  Marpol [ 10 cze 2015, o 10:40 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

jak aku ma zwarcie na celach to po 10 min postoju nawet nie łodpali :/

Autor:  Tedi [ 11 cze 2015, o 13:23 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Mój jest z początku tego roku. Dziś po dniu przerwy w jeździe nie odpaliłem...

Autor:  Marpol [ 12 cze 2015, o 09:58 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

wiesz teraz nawet wiodące firmy jadą w masówkę przez koszta więc ganiaj na serwis i wymień na nówkę ;)
przez co hiński zamiennik jest w niektórych przypadkach identyko

Autor:  Tedi [ 24 cze 2015, o 13:19 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Oddałem aku na gwarancję. Zobaczymy ale po naładowaniu i odstawieniu na całą noc - rano napięcie na nim było poniżej 12V.
Pożyczyłem inny akumulator ale chyba za mały ma prąd bo ledwo kręci. Na kable z auta po dłuższym podładowaniu i chwili kręcenia odpala. Ładowanie na wolnych obrotach to 14.4V a po włączeniu świateł, długich i stopu 13.8V nie sprawdziłem ładowania na wyższych obrotach żeby nie męczyć sąsiadów i możliwe, że za małego akumulatora ;) Martwi mnie niskie napięcie dochodzące to regulatora 26.5V... Można zregenerować alternator, czy lepiej kupić używkę? I pytanie czy przy wymianie wystarczy pochylić moto na bok? Nie ma tam chyba oleju?!

Autor:  yacow [ 25 cze 2015, o 09:21 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Tedi napisał(a):
Martwi mnie niskie napięcie dochodzące to regulatora 26.5V...


ale przy jakich obrotach masz takie napiecie?

Autor:  Tedi [ 25 cze 2015, o 10:55 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Doczytałem w serwisówce że powinienem mierzyć przy 5000r/min a ja mierzyłem na wolnych obrotach.

Autor:  tox [ 26 cze 2015, o 09:52 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Tedi napisał(a):
Doczytałem w serwisówce że powinienem mierzyć przy 5000r/min a ja mierzyłem na wolnych obrotach.


To u mnie chyba regulator się wysypał.
Właśnie wczoraj miałem dziwną sytuacje :D Suzuki nie odpaliło więc kable poszły w ruch. Podjechałem do domu zmierzyć napięcie (moto mam kawałek od domu). Niby aku 12.7V, na wolnych obrotach ładowanie 14.38V bez świateł a na światłach 13.8V. Spoko ale przy 5000rpm mam ponad 15.4V..
Efektem wycieczki był przegrzany aku w zasadzie gorący tak, że korki wywaliło :/
Myślałem, że to wina kończącego się aku ale teraz chyba regulator też....

Autor:  Tedi [ 26 cze 2015, o 16:17 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Mi po wczorajszych pomiarach wyszło tak:
Opór międzyfazowy 0.6 - 0.7ohm
Napięcie międzyfazowe 3x>100VAC 5tys obr.
Ładowanie 13.9-14.1VDC 5tys obr.
Ale pojawił się upływ prądu na zgaszonym 9mA!! A musi być poniżej 1mA. Musze to sprawdzić jeszcze...

Autor:  kendzi [ 17 wrz 2018, o 14:31 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Marpol napisał(a):
tak wymienisz sam - zdejmiesz prawy boczek zadupka i jest przykręcony do ramy
ale troche sporo zapłaciłeś ...

http://allegro.pl/regulator-napiecia-at ... 37304.html
założony juz w 2 moto działa jak trzeba :)
wtyczki pasują ( SV gaźnikowa )


Kupiłem ten sam regulator, po ząłożeniu okazalo sie ze daje napiecie 16v (stabilne nie zależnie od obrotow), czy to nie za dużo? Orginalny ma 14,5V

Autor:  komi [ 28 wrz 2018, o 09:43 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Sam regulator (wtyczka rozpięta) czy takie jest napięcie na zaciskach akumulatora podczas ładowania? Napięcie, które jest na wyjściu regulatora to napięcie przemienne trójfazowe wyprostowane, zatem tętniące. Różne multimetry mogą różnie mierzyć takie napięcie. Jeśli zmierzysz napięcie podczas ładowania na AKU, będzie to napięcie wygładzone (AKU zadziała jak spory kondensator) i z takimi napięciami woltomierze DC radzą sobie najlepiej. Jeśli w takiej sytuacji będziesz miał wciąż 16V, to jesteś na "krótkiej prostej" do zagotowania AKU.
Co znaczy:
kendzi napisał(a):
(stabilne nie zależnie od obrotow)

?
Niezależnie od obrotów, ale powyżej 5000obr/min? Już od obrotów jałowych?

Autor:  kendzi [ 30 wrz 2018, o 00:06 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

komi napisał(a):
Co znaczy:
kendzi napisał(a):
(stabilne nie zależnie od obrotow)

?
Niezależnie od obrotów, ale powyżej 5000obr/min? Już od obrotów jałowych?


Dokladnie, juz od jałowych :/

Stąd moje pytanie na

Marpol napisał(a):
założony juz w 2 moto działa jak trzeba :)
wtyczki pasują ( SV gaźnikowa )


Regulator wymieniłem na inny i jest spoko.

Strona 9 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/