Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 mar 2024, o 14:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
złącze diagnostyczne 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post złącze diagnostyczne
Czy ktoś z was orientuje się co za jego pomocą można zdiagnozować??
Jakie dane uzyskać ?
W jakim formacie?? OBD/OBD2-EOBD/ standard wyłączny dla suzuki.
Czy do diagnostyki komputerowej wymagany jest diagnoskop dedykowany suzuki, czy jakiś uniwersalny podejdzie??


Na temat samego gniazda wiem ze jest 3 pinowe i jest pod siedzeniem raczej chodzi mi o informacje na co ono pozwala :D

_________________
Suzuki SV650S K6


1 mar 2010, o 15:03
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post Re: złącze diagnostyczne
Poważnie nikt z was nie bawił się komputerem w SVce "wtryskowej"??


Wybaczcie za nie edytowanie postu. Jak co to go usuńcie.

_________________
Suzuki SV650S K6


4 mar 2010, o 22:47
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: złącze diagnostyczne
Ja się bawiłem ale nie przez złącze odłączyłem go całkowicie i koleś zmieniał mi troszkę mapę wtrysku pod wydech i filtr. Przez złącze też się da ale mi tak było wygodniej.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


4 mar 2010, o 22:59
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: złącze diagnostyczne
Podobno jest jakiś tester do układów wtryskowych Suzuki niby droga zabawka.
Też mi mapkę i mieszankę poprawiali , ale kody,błędy możesz odczytać przez mostkowanie (dwa piny mostkujesz na liczniku wyskakuje kod błędu-w miejscu temperatur wody). W starszych japońskich autach się na tych samych zasadach odczytywało błędy.
Z niemieckiego forum jeśli ktoś chce coś takiego odczytać.

http://www.svrider.de/index.php?seite=S ... ehlercodes

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


28 mar 2010, o 00:16
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post Re: złącze diagnostyczne
bugi2010 napisał(a):
Podobno jest jakiś tester do układów wtryskowych Suzuki niby droga zabawka.
Też mi mapkę i mieszankę poprawiali , ale kody,błędy możesz odczytać przez mostkowanie (dwa piny mostkujesz na liczniku wyskakuje kod błędu-w miejscu temperatur wody). W starszych japońskich autach się na tych samych zasadach odczytywało błędy.
Z niemieckiego forum jeśli ktoś chce coś takiego odczytać.

http://www.svrider.de/index.php?seite=S ... ehlercodes



Cudownie już chwytam słownik
kody błędów na pewno się przydadzą:D
:jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

Niemieckiego nie znam ale chyba się nauczę :)
Nie kojarzysz które piny należy zmostkować?? Przyśpieszyło by to moje tłumaczenia ;)

_________________
Suzuki SV650S K6


28 mar 2010, o 17:20
Zobacz profil
kluska
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05
Posty: 778
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
Post Re: złącze diagnostyczne
Szybko pokaże o co chodzi:

Wtyczka jest tam ulokowana
Obrazek
Wtyczka do której wchodzą 4 przewody, z pokrywka gumowa
Obrazek
Tak to wygląda po zdjęciu pokrywki
Obrazek
A tak to trzeba połączyć:)

Tutaj są kody jeszcze:
Obrazek

Na wyświetlaczu pokazuje się C i numer kodu błędu. Jeśli nie ma błędów wyświetlacz wyświetla C00. Lista błędów i ich definicja jest w serwisówce:)

Ot i cala tajemnica:)

Male zdjęcia, ale sadze ze dobrze widać, jak nie to mogę powiększyć i zrobić to jako poradnik z dokładniejszym opisem.

Liczę że pomogłem:)

_________________
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
Obrazek

Zapraszamy!


28 mar 2010, o 19:22
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 21:19
Posty: 24
Lokalizacja: Złotów
Płeć: mężczyzna
Post Re: złącze diagnostyczne
Witam !
A jak odbywa się kasowanie błędu ( oczywiście po usunięciu usterki ) czy np. reset po przez odłączenie aku?

_________________
SV650S K5


30 mar 2010, o 21:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: złącze diagnostyczne
wojtas napisał(a):
Witam !
A jak odbywa się kasowanie błędu ( oczywiście po usunięciu usterki ) czy np. reset po przez odłączenie aku?

Poprzez usunięcie usterki? Możesz odłączyć aku i zmostkować ze sobą klemy + i - .Tylko mostkuj klemy w moto, a nie w aku :-) Słyszałem, że to jest taki mały Reset.

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


31 mar 2010, o 13:06
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post Re: złącze diagnostyczne
A ma może ktoś pojęcie jaka jest teoretycznie transmisja danych w SV 650 po lifcie??

Może jakiś opis albo przynajmniej nazwa????

_________________
Suzuki SV650S K6


25 maja 2010, o 09:43
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post Re: złącze diagnostyczne
Carry napisał(a):


Tutaj są kody jeszcze:
Obrazek

Na wyświetlaczu pokazuje się C i numer kodu błędu. Jeśli nie ma błędów wyświetlacz wyświetla C00. Lista błędów i ich definicja jest w serwisówce:)






Jest ktoś w stanie rozjaśnić mi kod C28 i C49?

_________________
Suzuki SV650S K6


30 maja 2010, o 02:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07
Posty: 707
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Post Re: złącze diagnostyczne
c28 to serwo od dodatkowych przepustnic (tych, które widać w gardzielach wtrysków jak zdejmiesz airboxa)
c49 to błąd związany z cewką elektrozaworu systemu PAIR (co to jest masz opisane np tutaj: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=47846 )

_________________
Obrazek
SV650S K6


30 maja 2010, o 17:12
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post Re: złącze diagnostyczne
Czyli c49 to błąd zaworu odprowadzania par paliwa :D
c28-sprawność elektryczna serwa przepustnicy, czyli jest powiązany z c14 (pozycja przepustnicy),

dobrze to rozumie???

_________________
Suzuki SV650S K6


30 maja 2010, o 21:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07
Posty: 707
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Post Re: złącze diagnostyczne
Tak c49 związane jest z elektrozaworem. PAIR wstrzykuje powietrze do układu wydechowego, żeby dopalić mieszankę. Chodzi chyba tylko o poprawę emisji spalin a nie przekłada się to na moc silnika.

c28- nie do końca. To jest jakaś dodatkowa przepustnica (secondary) nie mam pojęcia po co. W każdym bądź razie nie jest ona sterowana z manetki gazu, tylko automatycznie przez wtrysk. Jak spieprzy się serwo obracające tym ustrojstwem, to wyskoczy Ci c28. Z TPSem nie ma to nic wspólnego.

_________________
Obrazek
SV650S K6


31 maja 2010, o 07:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: złącze diagnostyczne
SweetNoise napisał(a):
To jest jakaś dodatkowa przepustnica (secondary) nie mam pojęcia po co.


Ta druga przepustnica ma poprawić charakterystykę silnika.


31 maja 2010, o 21:55
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post Re: złącze diagnostyczne
Ma związek z tps bo sterujesz pierwszą przepustnicą za którą jest jeden wtrysk po czym jest ta druga przepustnica-o której mówi błąd c49- ustawiana automatycznie przez sterownik silnika w taki sposób aby uzyskać jak najlepszy skład mieszanki dostarczonej do cylindra (zbliżony do stechiometrycznego).


Dziś byłem i analizowałem spaliny w swoim moto i jak przytka się wylot rury wydechowej to współczynnik nadmiaru powietrza z 1,49 spada do 0,97 czyli do dolnej granicy wysterowania według normy euro2.
Wylot przytkałem bo okazuje się że 30 cm sondy pomiarowej to za mało aby w widlastym 2 cylindrowcu nie zassało powietrza atmosferycznego przez dynamikę wylotu pomimo wydechu zbliżonego do oryginału (puki co).

_________________
Suzuki SV650S K6


31 maja 2010, o 23:51
Zobacz profil
przewrotowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43
Posty: 832
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
Post Re: złącze diagnostyczne
Obrazek

Podkusiło mnie dzisiaj by sprawdzić błędy i pojawiło się c00 z kreseczką u góry czyli jak dobrze rozumiem źle ustawiony czujnik TPS? Mam go poluzować i delikatnie przesunąć czy jak? Może ktoś mi wytłumaczyć?

_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx Obrazek
http://motocyklem.eu


3 mar 2011, o 16:40
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07
Posty: 707
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Post Re: złącze diagnostyczne
Tu masz pokazane co i jak z obrazkami:
http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459

_________________
Obrazek
SV650S K6


3 mar 2011, o 18:21
Zobacz profil
przewrotowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43
Posty: 832
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
Post Re: złącze diagnostyczne
No i wszystko jasne, muszę jutro kupić torxa z dziurką i podregulować bo strasznie nierówno chodzi na wolnych obrotach,


Edit po chwili:

Z tego co tam wyczytałem to kurcze wiele osób ma problem z nierówną pracą i szarpaniem, po regulacji kultura pracy wzrasta hmm...

_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx Obrazek
http://motocyklem.eu


3 mar 2011, o 20:28
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 22:05
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
Post Re: złącze diagnostyczne
Sprawdziłem dzisiaj moją sv-łkę. Przy obrotach biegu jałowego 1300 obr/min wyświetla c00 i kreska na środku, czyli wszystko ok. Przy obrotach powyżej 3000 zapala się górna kreska. Moje pytanie czy tak powinno być? Czytałem a raczej oglądałem zdjęcia z linka który został podany w tym temacie i wygląda na to, że tak powinno być ale wole zapytać. Pozdrawiam


20 lip 2011, o 22:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: złącze diagnostyczne
viewtopic.php?f=23&t=2976&hilit=TPS

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


20 lip 2011, o 22:41
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL