Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://svforum.pl/ |
|
Problem. Obrotomierz-rezystor https://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=7180 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | berger [ 9 kwi 2018, o 18:40 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
Witam Odkopię temat Witam Mam problem z obrotomierzem , gdy odpale motocykl wskazówka jest na zero dodając ,,gazu'' wskazówka wskakuje na 3 tysiące przy energicznym dodawaniu gazu leci na zero lub do ok 5 tysięcy . Podświetlenie działa normalnie ,licznik tez działa normalnie Nagrałem filmik jak to wygląda https://youtu.be/aoXPSuclk3g |
Autor: | pasza [ 9 kwi 2018, o 22:20 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
Bez rozbierania sie nie obejdzie. Przeczysc najpierw wszyskie styki i kostki,moze zadziala. |
Autor: | berger [ 9 kwi 2018, o 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
a tak w przybliżeniu która to kostka od obrotomierza ? gdzie ją znajdę |
Autor: | pasza [ 9 kwi 2018, o 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
Przy lampie jest jedna duza i po kablach do na nastepnej,niestety kable sa pod zbiornikiem paliwa. Po kazdym czyszczeniu sprawdzilbym czy sie cos zmienilo. |
Autor: | pasza [ 9 kwi 2018, o 23:20 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
Szukalem troche i znalazlem ze kabel czerwono brazowy odpowiada za obrotomierz. Kostka przy lampie. |
Autor: | berger [ 19 lip 2018, o 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
wymontowałem obrotomierz - czy można go jakoś sprawdzić domowym sposobem czy działa ? opis problemu kilka postów wyzej na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok chyba że to I jak mogę sprawdzić przewody po obrotomierzu są tam 3 szt Dzisiaj zaniosłem obrotomierz do elektronika od komputerów - nie ma u mnie w mieście elektromechanika od motocykli żeby go sprawdził i podejrzewa silniczek krokowy można znaleźć gdzieś schemat do tego obrotomierza i dokupić silniczek krokowy? A jak to się po naszemu nazywa? Połamane w mak było u mnie i trzymało się wszystko na silikon |
Autor: | berger [ 8 sie 2018, o 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
jak można sprawdzić kable od obrotomierza czy sygnał jest ok |
Autor: | komi [ 3 wrz 2018, o 19:50 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
Zerknij w to miejsce, które zaznaczyłeś (czerwona kreska i cyfra 1): jeśli jest widoczne cięcie (uszkodzenie ścieżki, przerwa), to właśnie od tego miejsca bym zaczął. Jeśli wygląda to na uszkodzenie, to albo masz przerwę w zaznaczonym miejscu, albo masz tam zwarcie jednego z biegunów silnika krokowego do tej ścieżki (cos-). Możesz to sprawdzić za pomocą funkcji sprawdzania ciągłości obwodu (buzzer, lepsza opcja, interesuje Cię "ciągłość-przerwa") albo testu diody (przy zwarciu będzie pokazywać wartość bliską 0mV, przy przerwaniu obwodu pewnie coś w okolicach 1400mV (typowe, ale zależy od multimetru, którym będziesz mierzył), o ile nie zewrzesz jakąś inną gałęzią obwodu, więc sprawdzaj w obu kierunkach). Pomarańczowym kolorem zaznaczyłem gdzie mierzysz (pomiędzy którymi punktami lutowniczymi). Dla porównania masz tę samą płytkę PCB bez uszkodzenia w tym miejscu (znaleziona w sieci, https://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=102609): Zacząłbym od doprowadzenia do porządku ścieżek w tym właśnie miejscu. Jeśli jest zwarcie, to ostrym nożem/cienkim pilnikiem je usuń. Jeśli jest przerwa w ścieżce, to zeskrob po obu stronach przerwanej ścieżki ten zielony lakier, żeby się dostać do miedzi (skalpelem albo rysikiem z włókna szklanego, np. złamanej szczytówki wędki, byle nie z włókna węglowego), pobiel spoiwem (cyną) i wlutuj na płasko kawałek srebrzanki (to taki srebrzony drut miedziany do robienia zworek w płytkach drukowanych). Zamiast kupować całą szpulkę, kup 1 rezystor u utnij mu nóżkę, masz jakieś 3cm srebrzanki. Wiem, okrucieństwo, ale działa Do bielenia użyj kalafonii albo pasty lutowniczej (na odsłoniętą miedź), ta która jest w drucie (spoiwie) to niewystarczająca ilość. Cyna (spoiwo) ma się ładnie rozpłynąć po miedzi, żadnych odstających kulek ani żadnych takich. Nie nagrzewaj też długo płytki w jednym miejscu, silnik wytrzyma, półprzewodniki niekoniecznie (sorki, że piszę tak łopatologicznie, zakładam, że nie jesteś elektronikiem). //Edit: Pomiar 1 i pomiar 2 sprawdzają ciągłość ścieżki, pomiar 3 i pomiar 4 sprawdzają czy nie ma zwarcia między podejrzanymi ścieżkami (te dwa pomiary rób w dwóch kierunkach, znaczy zamień sondy miejscami, czerwoną i czarną, przy pomiar 1 i pomiar 2 to nieistotne). |
Autor: | berger [ 3 wrz 2018, o 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
Dzięki -sprawdzę to |
Autor: | Siew84 [ 2 mar 2020, o 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Problem. Obrotomierz-rezystor |
Cześć. W związku z tym, że sam miałem problem z obrotomierzem w mojej SV 650N z 2000r i szukałem wartości rezystorów i kondensatorów, a nigdzie nie mogłem znaleźć konkretów, wrzucam zdjęcia obrotomierza, który udało mi się ostatnio kupić, po ponad 1,5 roku poszukiwań. Kupione zegary są po jakimś uderzeniu, ale chodziło mi tylko o płytkę od obrotomierza, która wydaję się być cała, a moja nie wstała po próbach naprawy przez różnych magików. A że całość kosztowała mnie niecałe 200 zł, gdzie na aukcjach w internecie używki kosztują ponad 800 zł a sam nowy obrotomierz to koszt ponad 1000 zł, więc się skusiłem. https://zapodaj.net/6782ce05f7c09.jpg.html https://zapodaj.net/2e0c2d31bff96.jpg.html https://zapodaj.net/42d3cce71dc61.jpg.html https://zapodaj.net/6d69f7e3a1436.jpg.html Rezystor R1 - pomarańczowy, czarny, czarny, złoty = 30 Ohm Rezystor R4 - pomarańczowy, pomarańczowy, pomarańczowy = 33 kOhm Mały kondensator - 2,2 uF, 50V, 85 stopni C. Duży kondensator - 2200 uF, 16V, 85 stopni C. * Przy zakupie dużego kondensatora trzeba zwrócić uwagę na jego wysokość, gdyż oryginalny jest niższy niż standardowe i nowy może zawadzać o tarczę obrotomierza. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |