Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany biegów
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=25&t=15132
Strona 1 z 2

Autor:  Inkling [ 16 paź 2014, o 11:52 ]
Tytuł:  Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany biegów

Mam dość szczegółowe pytanie, ale wierzę, że będziecie potrafili mi pomóc.

Ponieważ lakier na setach w moim motocyklu jest już dość styrany - przede wszystkim z powodu płynu hamulcowego - zimą oddam je lakierowania. Podobnie zrobię z nowymi podnóżkami, bo oryginalne są przytarte od spodu, a ich guma zupełnie nie trzyma butów. Te części pójdą do lakierni proszkowej (kolor czarny).
Zastanawiam się jednak, co zrobić ze składanymi dźwigniami zmiany biegów i tylnego hamulca. Są w bardzo dobrym stanie, ale ponieważ są srebrne, a do tego jedna jest polerowana a druga matowa, też chcę zmienić ich kolor na czarny. Boję się jednak, że przy lakierowaniu proszkowym trzeba będzie je rozłożyć (roznitować i później na nowo nitować), a warstwa lakieru proszkowego może spowodować zacinanie się dźwigni na podnóżku i na sprężynie. Dlatego pomyślalem o anodowaniu ich na czarno. Sądzicie, że jest do dobry pomysł? Cenowo będzie drożej, ale czy dużo drożej i czy jakość uzasadnia wyższą cenę?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi!

Autor:  gpiorzel [ 16 paź 2014, o 12:40 ]
Tytuł:  Re: Odp: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmia

Drożej wcale nie jest, anodowane alu jest bardziej odporne na ścieranie a warstwa jest pomijalnie cienka. Co so rozbierania to prawdopodobnie i tak musisz to zrobić do anodowania, ale nie dam się za to podjąć. Zadzwoń do zakładu i spytaj.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Autor:  Citizen1988 [ 16 paź 2014, o 13:49 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Ja mam zrobione proszkowe :) co prawda w otworach trzeba było papierkiem szlifować. Ale ogólnie po sezonie trzyma się i wygląda ok. Jak coś to mogę dać zdjęcie.

Autor:  Cisu [ 16 paź 2014, o 18:09 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

według mnie nie będziesz musiał tego rozbierać, elektroliza elektrolizą, po prostu barwnik pokryje Ci każdą powierzchnię do której będzie miał dostęp elektrolit.

Autor:  Inkling [ 16 paź 2014, o 18:47 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Citizen: dzięki! Wrzuć fotki, jeśli możesz.

Cisu: właśnie tak myślę, więc moim zdaniem przewaga po stronie anodowania.

Autor:  luxuser [ 16 paź 2014, o 19:46 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

SV Rider kup sobie srebrne klamki na ibeju :P te złote co miałem po kilku tysiącach były lekko wyblakłe (ta od sprzęgła) ale ogólnie za 80 parę zł się opłaca. Co do dźwigni to chyba anoda lepsza bo wnika materiał. Zależy jeszcze jakiej klasy anoda i jak głeboko wejdzie.
pozdro

Autor:  lasooch [ 16 paź 2014, o 20:19 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

To czy anoda będzie się trzymać, czy będzie twarda i odporna czy zlezie od ocierania i słońca zależy w dużej mierze od gatunku aluminium. Nie wszystkie stopy się dobrze do tego nadają. Niektóre nadają się do anodowania "na twardo", niektóre tylko do dekoracyjnego. Jeszcze inna sprawa, że wiele zakładów w ogóle nie podejmuje się anodowania używanych detali, a robią jedynie nowe, świeżo po obróbce. A to dlatego, że anodowanie często uwypukla wszelkie mankamenty powierzchni i detal po zabiegu wygląda gorzej niż przed. Ja bym lakierował proszkowo, co z resztą zamierzam też uczynić ze swoimi setami w zimie ;)

Autor:  Inkling [ 16 paź 2014, o 21:15 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Lasooch, same sety lakierujesz czy z podnóżkami i ewentualnie dźwigniami?

Autor:  lasooch [ 16 paź 2014, o 21:28 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Sety, dźwignie, podnóżki. Wszystko trzeba będzie rozebrać do pojedynczych części, w otwory powkręcać jakieś śruby albo zabezpieczyć powierzchnie taśmą żaroodporną i tyle :)

Autor:  Inkling [ 19 sty 2015, o 14:14 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Dzięki dużej pomocy Viooxa mogę się pochwalić połową pracy estetycznej na tę zimę :)
Części aluminiowe, w większości nowe (podnóżki kierowcy, składane dźwignie biegów i hamulca tylnego), ale również oryginalne (płetwy) poszły do anadowania.

Obrazek
Całość

Obrazek
Podnóżki (Hornet, CBR) z założonymi gumami

Obrazek
Dźwignia zmiany biegów

I jako bonus: uchwyt do zbiorniczka gazu tylnego amortyzatora (Thunderace) - wycięty przez Viooxa
Obrazek


Pozostałe elementy (przede wszystkim sety) pójdą do lakierowania proszkowego.

Jeszcze raz dziękuję Viooxowi za okazaną pomoc!

Autor:  Cisu [ 19 sty 2015, o 15:19 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Wygląda świetnie :D

jaki koszt anodowania takich elementów?
myślę nad paroma rzeczami w kolorze złotym :>

Autor:  Inkling [ 19 sty 2015, o 15:27 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Całość 40 zł. Złoty kolor też tam robią: kanonik.eu Jedyny minus, że trzeba wszystko całkowicie rozebrać.

Autor:  Rene [ 20 sty 2015, o 10:43 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

to teraz żal będzie przycierać :)

Autor:  Inkling [ 20 sty 2015, o 11:42 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Teraz będę jeździł tylko po prostej, nie ma obaw! ;)

Autor:  tercero [ 20 sty 2015, o 20:56 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Inkling napisał(a):
Teraz będę jeździł tylko po prostej, nie ma obaw! ;)


no i oponki na [_] ;)
ja od poczatku sezonu się uczę i mam nadzieję swoje zamknąć jak należy bo poprzedni właściciel zrobił mi takie (_) :( nie mocno ale zawsze, nie podoba mi się ;)

Autor:  Inkling [ 29 sty 2015, o 19:07 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

No i reszta tegozimowej działalności estetycznej :) Połączenie anody z lakierem proszkowym wysżło ekstra!

Obrazek
Sety, mocowanie podnóżków i kilka pierdół po lakierowaniu proszkowym

Obrazek
Sety w komplecie

Obrazek
Lewi set

Autor:  tercero [ 29 sty 2015, o 19:19 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

ekstra wyszło :)
wyglądają jak mln $ ;)

Autor:  Janek87 [ 29 sty 2015, o 19:42 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Wyszło świetnie, bardzo mi się podoba efekt :spoko: Sam myślałem nad całością w czerni jak robiłem swoje. Jednak obawiam się jak będą wyglądać dźwignie po sezonie :hmm:

Autor:  Inkling [ 29 sty 2015, o 19:49 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Są anodowane, więc mam nadzieję na ich trwałość. Będę trzymał rękę na pulsie i jeśli coś niepokojącego zauważę, dam znać.

Autor:  jurasq [ 29 sty 2015, o 21:11 ]
Tytuł:  Re: Lakier proszkowy czy anoda: dźwignie hamulca i zmiany bi

Wygląda to świetnie, jestem bardzo ciekawe jak będzie trzymać.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/