Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 16:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla 
Autor Wiadomość
pieszy

Dołączył(a): 21 maja 2018, o 20:16
Posty: 5
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
Post Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Dobry wieczór! :flaga:
Sytuacja ma się tak. Tydzień temu w trakcje jazdy zerwała mi się linka sprzęgła. Zamówiłem nową, wymieniłem. Chciałem ustawić odpowiedni luz na dźwigni a przy okazji ustawić odpowiedni kąt i naciąg na (w manualu określany jako: clutch release assembly). Wydawało mi się, że zrobiłem to dobrze kierując się serwisówką. Ku mojemu zdziwieniu przy wrzuceniu biegu koło się obracało(co zasugerowało mi że że sprzęgło nie wysprzęgla). Dlatego postanowiłem zwiększyć naciąg i przy okazji zwiększyć napór na pręt, po wyjęciu którego wypływa olej (w serwisówce określonej jako rod clutch push). Tak czy inaczej i to nie przyniosło pozytywnych efektów, bo po wrzuceniu biegu koło przy maksymalnym naprężeniu klamki sprzęgła dalej się obracało co wskazywałoby na brak wysprzęglania. Test przeprowadzony na podnośniku jak i na ziemi(na ziemi po prostu przy jedynce gaśnie przy maksymalnym zaciągnięciu klamki sprzęgła). Stąd pytanie do was forumowicze, czy macie jakiś pomysł, bo przyznam szczerze że kończą mi się pomysły co mogę zrobić, albo co robię nie tak. Szukałem rozwiązań na forach, ale zazwyczaj wskazują one na czynności, które właśnie dokonywałem. Za wszelką pomoc z góry dziękuję.


30 sie 2018, o 01:05
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2018, o 08:25
Posty: 272
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Ustaw jak w serwisowce. Kiedy olej wymieniany?


30 sie 2018, o 09:30
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 21 maja 2018, o 20:16
Posty: 5
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Olej wymieniany dokładnie 2 miesiące temu razem z filtrem, jakieś 2 k przebiegu zrobione maksymalnie.


30 sie 2018, o 10:42
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Regulowałeś tylko naciąg linki (przy klamce i przy bloku silnika) czy ruszałeś też śrubkę regulacji przy samym wysprzęgliku? To ta śruba zamocowana współosiowo z prętem o którym piszesz (rod clutch push, po polsku to będzie coś jak popychacz sprzęgła/wysprzęglika), bez łba, ale z nakrętką samokontrującą. Opisowe "do oporu a potem 1/4 obrotu wstecz" jest niejednoznaczne. Dla mnie "do oporu" to moment, kiedy zaczyna dociągać ramię wysprzęglika do obudowy, a nie kiedy się już ramie o obudowę oprze.
To, że olej cieknie stamtąd po wyjęciu pręta to chyba normalne - jeśli masz go dużo i moto jest na stopce bocznej, to pochyla się dokładnie w tę stronę. Tam jest tylko jeden uszczelniacz olejowy, więc jeśli nie cieknie z prętem założonym, to wszystko z nim w porządku.
Skoro wyjmowałeś ten popychacz, musiałeś odkręcać wysprzęglik. Może przy składaniu coś lekko przesunąłeś i wysprzęglik się zaciera - chodzi mi o luz wysprzęglika względem tych dwóch śrub, którymi przykręcasz go do bloku silnika.
Zmierzyłem ten popychacz u siebie. "Nówka sztuka" ma długość 108,3mm (u mnie ten obecnie pracujący jest wytarty od uszczelniacza i niedługo będzie wymieniany nowy, stąd mogłem zmierzyć).
Miałem spytać o to ciągnięcie na wciśniętym sprzęgle, tzn. czy ciągnie tylko tyle, że ciągnie kołem, kiedy koło jest w powietrzu czy ciągnie na tyle, że na jedynce, wciśniętym sprzęgle i uniesionych stopach moto jedzie do przodu. Z opisu
misiekgud napisał(a):
na ziemi po prostu przy jedynce gaśnie przy maksymalnym zaciągnięciu klamki sprzęgła
rozumiem, że gdybyś delikatnie dodał gazu (tak, żeby nie zgasł), to moto uciągnęłoby siebie i Ciebie, zgadza się?
Jak pracuje wysprzęglik po odkręceniu od silnika? Chodzi płynnie czy słychać jakieś "szorowanie"? Rozbierałeś go? Czyściłeś? Smarowałeś? Są wszystkie kulki? Wysprzęglik jest rozbieralny, trzeba odgiąć ten języczek na blaszce wianuszka i wtedy wychodzi cały. Dobra rada: zrób to nad jakąś miską/kuwetą, nie ma to jak szukanie kulek fi 3,175mm (1/8") po podłodze garażu :P
Ma ich być 11, mają być nasmarowane (smar pomaga też w złożeniu w całość, po prostu się przykleją) i mają się swobodnie obracać w wianuszku, to po prostu takie specyficzne łożysko.
Linka nasmarowana? Nowa, bo nowa, ale parę kropel oleju wazelinowego zawsze pomaga. Linki z LinMot'u mają tę rurkę przy klamce giętą nie po jednym dużym łuku (jak w oryginale) tylko w dwóch miejscach, na dość małym promieniu, u mnie nowa (jakiś 2000km) nie pracuje tak płynnie jak dotychczasowa (oryginał, więc pewnie od początku, jakieś 65000km).

Za sprzęgło się zabiorę pewnie we wrześniu (jak się tylko zacznie pogodowy syf jesienny), więc jaki jest stan tarcz/przekładek/sprężyn i gdybać jaki wpływ na problemy z ustawieniem będę mógł napisać dopiero wtedy. U mnie oprócz problemów ze wstrzeleniem się między "nie ciągnie/wysprzęgla" (przy wysprzęgleniu) a "nie ślizga" (podczas jazdy) dochodzi jeszcze problem, że przy mocno rozgrzanym silniku (jazda w upały w mieście) nieraz się muszę nawahlować, żeby znaleźć N między 1 a 2. Nie jest to problem skrzyni, tylko sprzęgła (ale i do gwiazdki zmiany biegów zajrzę). Po zgaszeniu silnika N wskakuje bez problemu, po prostu czuć, że nie wysprzęgla do końca. Olej na to nie ma wpływu, to samo działo się na świeżym i na takim po 6000km.
U mnie to ustawianie "na kąty" (jak w Haynesie) nie zadziałało za dobrze przy nowej lince a przy starej nie działało w ogóle :)

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


30 sie 2018, o 10:43
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 21 maja 2018, o 20:16
Posty: 5
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Witam!
Cytuj:
Regulowałeś tylko naciąg linki (przy klamce i przy bloku silnika) czy ruszałeś też śrubkę regulacji przy samym wysprzęgliku?

Tak regulowałem śrubę na samym wysprzęgliku, też ją zdejmowałem żeby sprawdzić czy tam się coś nie zblokowało.
Cytuj:
rozumiem, że gdybyś delikatnie dodał gazu (tak, żeby nie zgasł), to moto uciągnęłoby siebie i Ciebie, zgadza się?

Tak oczywiście, jakbym dodał gazu to pewnie bym pojechał, po prostu jazda jak bez sprzęgła tak jak w momencie gdy mi się zerwała linka.
Cytuj:
Jak pracuje wysprzęglik po odkręceniu od silnika? Chodzi płynnie czy słychać jakieś "szorowanie"? Rozbierałeś go? Czyściłeś? Smarowałeś? Są wszystkie kulki?

Chodził płynnie, nie rozbierałem na części pierwsze, odrobinę nasmarowałem, wydaje mi się że wszystkie kulki były. Żadnego szorowania nie słyszałem
Cytuj:
Linka nasmarowana? Nowa, bo nowa, ale parę kropel oleju wazelinowego zawsze pomaga. Linki z LinMot'u mają tę rurkę przy klamce giętą nie po jednym dużym łuku (jak w oryginale) tylko w dwóch miejscach

Tego akurat jeszcze nie zrobiłem. Akurat stwierdziłem że nie będę oszczędzał na lince i zaopatrzyłem się w serwisie Suzuki.
Cytuj:
U mnie oprócz problemów ze wstrzeleniem się między "nie ciągnie/wysprzęgla" (przy wysprzęgleniu) a "nie ślizga" (podczas jazdy) dochodzi jeszcze problem, że przy mocno rozgrzanym silniku (jazda w upały w mieście) nieraz się muszę nawahlować, żeby znaleźć N między 1 a 2.

Znany mi problem, na starej lince, na wyłączonym silniku N wbijał się bez problemu. Chociaż pod koniec żywotności linki problem chyba trochę zanikł, a może tak jak piszesz w wyjątkowo upalne dni w mieście miało to swoje apogeum.

W każdym razie dzięki za pomoc. Nasmaruje linki i rozbiorę wysprzęglik na części pierwsze, próbując jeszcze raz wszystko dokładnie ustawić, zobaczymy czy mi się uda. :P


30 sie 2018, o 11:14
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 12 lis 2011, o 19:03
Posty: 292
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K1
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Czy regulację wysprzęglika przeprowadziłeś na rozluźnionej lince sprzęgła, tzn rozkręciłeś naciąg przy klamce oraz na mocowaniu linki przy wysprzęgliku? Zbadaj też jak już rozluźnisz linkę, czy ruszanie ramieniem wysprzęglika powoduje jego wysuwanie, mój był wyrobiony i dźwignia była dość luźna na osadzeniu zamkowym.


31 sie 2018, o 17:15
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
O widzisz, Mielony: wymieniałeś wysprzęglik na nowy czy zakuwałeś ramię? Jeśli zakładałeś nowy, to on powinien być "na sztywno" zakuty czy delikatny luz tam jednak powinien być ("delikatny luz" to nie to samo, co 1/8 obrotu... :P )? U mnie jest luz nie względem zamka, tylko boczny, ramię odchyla się delikatnie na boki od położenia 90 stopni względem osi ślimaka wysprzęglika. Na zdrowy rozum luz jakiś być powinien, w końcu punkt mocowania linki pozostaje nieruchomy, a samo ramię względem niego się przesuwa wzdłuż osi wysprzęglika (podczas wysprzęglania). Pytanie z rodzaju "co autor" (Suzuki) miał na myśli.

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


3 wrz 2018, o 15:59
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 12 lis 2011, o 19:03
Posty: 292
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K1
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Kupiłem używany idealny za 90zł z wysyłką, nie miałem czasu na naprawianie starego, obie części przyciąga magnes, więc pewnie był do pospawania, ale nie mogłem sobie pozwolić na brak motocykla. Ramie i ślimak w tym co kupiłem jest idealnie sztywno, w starym mogłem nim ruszać o dobre 30 stopni zanim zanim zaczął coś wysprzęglać, przez co brakowało mi regulacji przy klamce już. Luz boczny też nie powinien występować, jak chcesz to pewnie da się to pospawać. Mój miał też wyrobiony blaszany wianek na kulki, przebieg 85kkm zrobił swoje.


3 wrz 2018, o 21:42
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Nie, no spawać nie zamierzam :) Co znaczy u Ciebie:
Mielony napisał(a):
wyrobiony blaszany wianek na kulki
? On nie przenosi żadnych obciążeń, obraca się wraz z kulkami wędrującymi w spiralnym rowku, jego zadaniem jest jedynie utrzymywanie kulek w odpowiednich odstępach względem siebie. Kulki są na tyle duże, że wysprzęglik można złożyć tylko wtedy, kiedy kulki wejdą w te 4 kanaliki. Pomiędzy ślimak ramienia a obudowę poza kanalikiem się nie wcisną, nie ma szans. Średnica tulei wianka to coś pomiędzy średnicą ślimaka a wewnętrzną średnicą obudowy, więc jeśli są wszystkie kulki, to nie powinna dotykać niczego prócz kulek. U mnie dwóch brakowało a dwie były zaklinowane w wianuszku, co finalnie sprawiało, że koszyczek (nie mając podparcia w postaci kulek) ocierał o obudowę wysprzęglika (widoczne zatarcia). Kulki wymieniłem wszystkie na nowe (śruba mikrometryczna wskazywała 3,175mm średnicy, czyli 1/8", są takie w sprzedaży w firmach handlujących łożyskami, to nie żadna egzotyka).

U mnie ramię się nie obraca (co by powodowało zmniejszenie zakresu posuwisto-obrotowego wysprzęglika), jest tylko minimalny luz boczny i jego byłem ciekaw (czy tak ma być). Nowy wysprzęglik to jakieś 44$ a kupować, żeby się tylko przekonać, że w zasadzie, to u mnie jest tak samo to trochę bez sensu.

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


4 wrz 2018, o 17:32
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 12 lis 2011, o 19:03
Posty: 292
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K1
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Wyrobiony w sensie w starym wysprzęgliku po wyjęciu ślimaka kulki same wypadły, w nowym nie przechodziły przez otwór i wianek je trzymał. Otwory wyrobiły się z czasem i pewnie z braku smarowania.


6 wrz 2018, o 17:57
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 22 lip 2019, o 15:13
Posty: 6
Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Mam pytanie, czy taka praca wysprzęglika jak na załączonym filmiku jest poprawna?
Nie mam możliwości wysprzęglenia skrzyni, więc albo coś głębiej, albo wysprzęglik ma za mały wychył.
https://mega.nz/file/USAlCCgB#AGPfeKI8AQ2ZB9ok9yx1rR14Ra4r4il9DF9Q3u574bI


3 maja 2020, o 12:19
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Wydaje się, że wysprzęglik pracuje normalnie (ale dla pewności odkręciłbym wysprzęglik i wyczyścił ten pręt popychający pręt wewnętrzny w wałku sprzęgłowy (do wewnętrznego się dostaniesz dopiero po zdjęciu docisku w koszy sprzęgłowym, ale zewnętrzny wyjmiesz z wałka po odkręceniu wysprzęglika. jeśli się nawinęło na nim sporo syfu (smar+piach, jak widać na filmie), to może to blokuje ruch wysprzęglika.
Co znaczy:
Seba76 napisał(a):
Nie mam możliwości wysprzęglenia skrzyni
? Podczas pracy silnika? Na wyłączonym silniku? Grzebałeś coś ostatnio w sprzęgle (wymiana sprężyn/tarcz/przekładek, wymiana/regulacja linki sprzęgła)? Wymieniałeś linkę np. na Lin-Mot (gdzie rurka pancerza nie jest gięta "po łuku" 90 stopni, tylko 2x45 stopni punktowo)?

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


4 maja 2020, o 00:09
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 22 lip 2019, o 15:13
Posty: 6
Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Dzięki za odpowiedź. Tak linka była wymieniana w serwisie. Widać łączenie pancerza na jego łuku przy kierownicy. Od wymiany zrobiłem może 50km. Usterka pojawiła się po powrocie w mocną ulewę. Szarpało suzi przez ostatnie 5 km. Wróciłem na wysokich obrotach. Może przez to szarpanie coś się uszkodziło. Jeśli wyciągnę ten bolec pchany przez wysprzęglik wyleje się olej? Na włączonym silniku stojąc w miejscu jak wrzucam bieg czy to 1ka czy 2ka, gaśnie. Na wyłączonym mimo zaciśniętej klamki, pchając motocykl na 1ce czuć opór silnika. Bezpośrednio przed tym ciężko biegi wchodziły, ale tylko w górę.


4 maja 2020, o 07:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Ja bym zaczął od regulacji linki.
Obrazek
Alternatywna metoda - w moim przypadku nie zdała egzaminu
viewtopic.php?p=280878#p280878

I jeszcze opis z svrider ale pokrywa on się z opisem z seriwsówki na zdjęciu
https://www.svrider.com/threads/faq-how ... tra.54588/

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


4 maja 2020, o 08:27
Zobacz profil WWW
pieszy

Dołączył(a): 22 lip 2019, o 15:13
Posty: 6
Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Na razie pisze z telefonu bo jestem w pracy. Zastanawiam się czy mogłem coś poskładać nie tak. Podnosiłem bak, obudowę filtra, żeby dostać się do cewki. Pod śrubami do ramy była rdza oraz luźne na żabkach przewody. Tylko że linka chodzi jak na załączonym filmiku. Wyczyszczę ten maras, ustawię wysprzęglik. Napiszę jaki efekt. Czy jak wyjmę ten bolec pchany przez wysprzęglik poleci olej?

A czy jest taka możliwość, że za bardzo naciągnalem linkę sprzęgła i w momencie zaciskania klamki do końca, mija moment wysprzęglenia i dociska do jakiegoś elementu, który daje efekt jak przy puszczonym sprzęgle?

Sorrki świeżak ze mnie i nie znam się na mechanice skrzyni w tym motocyklu, ale też używania narzędzi się nie boje. Także szukam pomocy na poleconym przez znajomych forum.


4 maja 2020, o 09:24
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Oleju może trochę polecieć, ale nie tyle, żeby Ci wyciekł z silnika.
Tak, jak polecił Dziaku: najpierw wyreguluj sprzęgło, potem szukaj uszkodzeń. Doczytaj na forum temat wysprzęglika, bo regulacja pracy sprzęgła jest w 3 punktach: naciągi linki na obu jej końcach i śruba regulacyjna na samym wysprzęgliku. W serwisówkach są podane luzy na klamce sprzęgła, jak i kąt ramienia wysprzęglika i regulacja za pomocą tej śrubki z kontrą na wysprzęgliku - ale najpierw poszukaj na temat tej regulacji, zanim narobisz szkód.

Przez wałek kosza sprzęgłowego przechodzi kanał, w którym przesuwają się dwa popychacze płyty dociskowej sprzęgła (wysprzęglik naciska na pręt stalowy, przechodzący przez uszczelniacz, ten z kolei naciska na wewnętrzny popychać - taka rurka z wprasowanymi obustronnie końcówkami, ten z kolei naciska na kapturek zapierający się przez igiełkowe łożysko oporowe na płytkę dociskającą). Teoretycznie - jeśli nie zostawiłeś w ogóle luzu na lince sprzęgła i jeździłeś tak długo i ostro - możesz mieć taką sytuację:
https://www.youtube.com/watch?v=HverTdbrQaI
Jeśli nie uda Ci się wyciągnąć tego popychacza wychodzącego z bloku silnika, to by mogło być to. Jeśli będziesz go wyciągał, to nie uszkodź powierzchni tego pręta, bo będzie niszczył uszczelniacz. Jeśli będą tak zespawane jak na filmie i będziesz wyszarpywał, to tego wewnętrznego (od strony płyty dociskowej) nie dasz rady wyjąć z bloku silnika (od strony wysprzęglika) - ma za dużą średnicę, żeby się zmieścić przez otwór w uszczelniaczu. Od drugiej strony (po zdjęciu płyty docisku sprzęgła) wyjmiesz go bez problemu - np. pomagając sobie śrubokrętem z namagnesowaną końcówką.
Edit://
Żeby dostać się do kosza sprzęgłowego musisz niestety zdjąć całą prawą kapę silnika (w gaźnikowej kapa była dzielona, można było się dostać do samego kosza sprzęgłowego), czyli musisz zlać olej i płyn chłodniczy, niestety. Oczywiście do kosztów musisz doliczyć nową uszczelkę prawej pokrywy (ok.35PLN, dobierz do swojego rocznika, bo wyglądają podobnie, a różnią się wyciętymi okienkami).

- coś mi się ubzdurało, że wtryskową jeździsz. Skoro K1, to wtedy odkręcasz samą pokrywę sprzęgła i jeśli ten duży o-ring nie jest uszkodzony, to nic nie stoi na przeszkodzie użyć go ponownie. Nie musisz w takim przypadku zlewać ani oleju ani płynu chłodniczego.
Natomiast jeśli odkręcasz płytkę dociskową sprzęgła, to do ponownego złożenia potrzebujesz klucz dynamometryczny, żeby łapał 10 albo 12Nm - wszystkie 6 śrub ma być dociągniętych identycznym momentem. Nie wspomniałem, ale w serwisówce będzie o tym fragment.



Jeśli rozbierzesz kosz sprzęgłowy, to obejrzyj tarcze i przekładki czy nie są zwichrowane - jeśli będą krzywe, to nie uda Ci się wysprzęglić całkowicie. Szczelinę sprawdzasz szczelinomierzem na płaskiej powierzchni (płyta kamienna albo płytka ceramiczna, na pewno nie biurko czy stół z płyty meblowej, idealna byłaby oczywiście płyta traserska, ale kto takie ma?).

Jak wygląda linka, którą masz założoną (oryginalna Suzuki przy klamce jest gięta o 90 stopni po łuku, z promieniem ok. 80mm) czy taka jak na zdjęciu?
Obrazek
Obrazek
U mnie linka Lin-Mot wyglądała tak po ok. 14600km. Objaw był taki, że klamka nie odbijała całkowicie (bo urwane druty opierały się o pancerz).

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


Ostatnio edytowano 4 maja 2020, o 12:32 przez komi, łącznie edytowano 1 raz



4 maja 2020, o 11:05
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 22 lip 2019, o 15:13
Posty: 6
Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Łooo fajny ten filmik, ale na szczęście na napiętej mocno lince nie jeździłem. Od razu nie szło biegu wrzucić. Linkę przy kłamcę mam bez wygięcia. Wychodzi na wprost. Rozbiorę, przeczyszczę, wyreguluję według Waszych wskazówek, jak nie pomoże to na serwis. Nie mam warunków ani dostatecznej wiedzy, szkoda popsuć bardziej. Na pewno dam znać co wyszło. Pozdrawiam, dziękuję.


4 maja 2020, o 11:40
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Powtórzę ten fragment (edytowałem oryginalny post, ale pewnie niewiele osób czyta dwa razy te same posty :)

komi napisał(a):
Coś mi się ubzdurało, że wtryskową jeździsz. Skoro K1, to wtedy odkręcasz samą pokrywę sprzęgła i jeśli ten duży o-ring nie jest uszkodzony, to nic nie stoi na przeszkodzie użyć go ponownie. Nie musisz w takim przypadku zlewać ani oleju ani płynu chłodniczego.
Natomiast jeśli odkręcasz płytkę dociskową sprzęgła, to do ponownego złożenia potrzebujesz klucz dynamometryczny, żeby łapał 10 albo 12Nm - wszystkie 6 śrub ma być dociągniętych identycznym momentem. Nie wspomniałem, ale w serwisówce będzie o tym fragment.

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


4 maja 2020, o 12:35
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 22 lip 2019, o 15:13
Posty: 6
Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Problem z regulacją sprzęgła/sprzęgło nie wysprzęgla
Odpisuje jak obiecałem. Tak jak poradzono mi wcześniej, odkręciłem wysprzęglik, bolec przeczyściłem w benzynie, poskładałem.
Przepchnąłem parę metrów na 2 biegu na wyłączonym silniku, odpaliłem na 1 biegu, popuściłem lekko parę razy sprzęgło i jakoś wróciło do normy.
Dzięki za pomoc.


16 maja 2020, o 15:41
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL