| Autor | Wiadomość | 
        
			| Yatzek rowerzysta 
					Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10
 Posty: 28
 Lokalizacja: Lipnica Murowana
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 1999
   |   Ustawienie tylnego kołaHej Wam,
 Od niedawna mam SV650S z 1999 roku. Opony Michelin Pilot Power z 2014 roku, niemal nie jeżdżone, bo sprzęt stał głownie w garażu.
 Gdy śmigam po zakrętach z nierównościami, czasem odczuwam nerwowość w złożeniu w zakręcie. Trudno mi powiedzieć jak to jest, ale to takie coś jakby zatrzepotanie kierownicy jak przy shimmy bądź rybce.
 Sprawdzam regularnie ciśnienie w oponach i dość długo je rozgrzewam.
 Ale mam też podejrzenie, że tylne koło jest może lekko skręcone w prawo bądź raczej w lewo i chciałbym, żeby mi ktoś to bardzo dokładnie sprawdził, a przy okazji naciągnął łańcuch z zachowaniem wspomnianej precyzji.
 Jeśli znacie kogoś takiego w okolicy Bochnia, Kraków, to chętnie sprawdzę geometrię.
 Motocykl nie ma widocznych felerów, sugerujących inny problem z geometrią, choć tego na 100% nie potwierdzę.
 Jednak śmiganie po winklach mam z włączonym trybem "ostrożność" i nie wiem czy to stara opona, czy nierówne naciągnięcie tylnego koła, inny problem, bądź moje przewrażliwienie.
 Co wy na to...?
 
 
 | 
		
			| 5 wrz 2018, o 19:03 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Filon motocyklista 
					Dołączył(a): 28 mar 2016, o 20:52
 Posty: 296
 Lokalizacja: Tarnowskie Góry
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650s k3
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaSiemasz. Słuchaj, najpierw sprawdź sobie sam naciąg łańcucha. Popatrz na tę podziałkę znajdującą się przy tylnej osi. Policz sobie kreseczki z jednej i z drugiej strony czy Ci się zgadzają. Jeżeli nie to musisz ustawić naciąg łańcucha. Czy jak jedziesz prosto bez trzymanki to motocykl znosi na prawo/lewo? Czy opony są bez jakichś wad? Pooglądaj, na pewno cos by Ci się rzuciło w oczy. _________________
 ZAPRASZAM ===>  https://svforum.pl/viewtopic.php?t=18512
 
 
 | 
		
			| 5 wrz 2018, o 23:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Yatzek rowerzysta 
					Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10
 Posty: 28
 Lokalizacja: Lipnica Murowana
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 1999
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaDzięki! Gdy puszczę kierownicę, moto jedzie prosto. Opony obejrzałem dokładnie i są wizualnie OK. Jedynie po dłuższym staniu w garażu traciły ciśnienie, więc zawsze kontroluję, ale na bieżąco nie wymagają dopompowania.  Oczywiście naciąg mogę zrobić sam, choć zakładam, że ktoś z boku może zobaczyć coś więcej, a i precyzyjniej ustawić tylne koło. Polatam jeszcze trochę bez trzymanki  
 
 | 
		
			| 6 wrz 2018, o 00:25 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| OLEJ_18 motocyklista 
					Dołączył(a): 28 mar 2017, o 18:17
 Posty: 189
 Lokalizacja: Zielonka   Warszawa
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV1000s 2004
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaSkoro moto dluższy okres czasu stalo w garazu i jak mówisz opony traciły ciśnenie, to z dużą dozą prawdopodobieństwa nie był przetaczany zeby opona nie straciła swojej dobrej struktury. Jakie jest zachowanie przy wiekszych prędkościach? _________________
 SV650n `99 -> SV1000S `04
 Zapraszam do mojego tematu!
   
 
 | 
		
			| 6 wrz 2018, o 06:53 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| koroviov SV Rider 
					Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
 Posty: 3213
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650 SS
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaJeśli jedzie prosto to raczej koła ustawione dobrze. Sprawdź luz na łożyskowaniu wahacza i tylnego amortyzatora. Nastepnie łożyskach koła tylnego _________________
 Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
 
 
 | 
		
			| 6 wrz 2018, o 16:20 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Niunio SV Rider 
					Dołączył(a): 13 gru 2015, o 17:26
 Posty: 394
 Lokalizacja: Marki/Warszawa
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 2000r
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaMoże warto sprawdzić wyważenie kół. _________________
 Niebieska mała gaznikowa eSka '00
 
 
 | 
		
			| 6 wrz 2018, o 17:54 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| koroviov SV Rider 
					Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
 Posty: 3213
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650 SS
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaWarto aleniema to znaczenia przy tym problemie _________________
 Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
 
 
 | 
		
			| 6 wrz 2018, o 18:05 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Yatzek rowerzysta 
					Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10
 Posty: 28
 Lokalizacja: Lipnica Murowana
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 1999
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaZastanawiałem się nad wyważeniem kół, bo na feldze z przodu jest ślad po ciężarku, ale on mógł być zdjęty przy zmianie opony na obecną. Przód i tył były wymieniane jednocześnie i są do pary - Michelin Pilot Power. Skupię się na obserwacji luzów, tylko muszę podwiesić tył, żeby mieć możliwość ocenienia ich przy bezwładności i bez podparcia.  Zastanawiałem się nad odkształceniem opon w garażu przez lata, ale zakładam, że dopompowane i rozgrzane powinny już odzyskać fason. Przy większych prędkościach już za mocno targa napływające powietrze, więc trudno mi ocenić. A nie chcę się poddać autosugestii (motosugestii?    ).  Na zdrapce trochę mnie wodziło, choć tylko trochę. Ale może faktycznie najpierw skupię się na wykryciu ewentualnych luzów. Dzięki!
 
 | 
		
			| 6 wrz 2018, o 18:38 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Yatzek rowerzysta 
					Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10
 Posty: 28
 Lokalizacja: Lipnica Murowana
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 1999
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaTak w ramach relacji na bieżąco... Dzisiaj trochę polatałem i sprawdzałem jak sprawa wygląda przy puszczaniu kierownicy. Najszybciej było 140 km/h, kierownica puszczona, moto jedzie prosto jak po sznurku, żadnych drgań typu shimmy na kierownicy, normalnie jak strzała apacza   Jednak wracając z Nowego Sącza przez Gródek nad Dunajcem i lubiane przeze mnie winkle, ze dwa razy poczułem w umiarkowanym złożeniu, że tył lekko jakby uskoczył. Może jakiś pojedynczy kamyczek był, może nierówność w asfalcie, no ale przewrażliwiony trochę jestem. Przez to mam opory by się odważniej położyć w winklu. Umówiłem się z kolegą, że po niedzieli podwiesimy tył i pooglądamy wszystko, co można podejrzewać. Jak tylne zawieszenie będzie zwisać luźno, łatwiej będzie sprawdzić ewentualne niespodzianki. Bez odbioru...  
 
 | 
		
			| 7 wrz 2018, o 21:29 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| OLEJ_18 motocyklista 
					Dołączył(a): 28 mar 2017, o 18:17
 Posty: 189
 Lokalizacja: Zielonka   Warszawa
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV1000s 2004
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaLuzy na kołach najlepiej sprawdzić na stojaku. Ja wymienialem lozyska koła z przodu i jazda o wiele bardziej pewna. Skup się na luzach, moze pobaw sie troche amortyzatorem z tyłu? _________________
 SV650n `99 -> SV1000S `04
 Zapraszam do mojego tematu!
   
 
 | 
		
			| 7 wrz 2018, o 23:48 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| koroviov SV Rider 
					Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
 Posty: 3213
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650 SS
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaPomijając fakt, że nie ma się czym zbytnio bawić to rzeczywiście może być za mocno skręcony ci przy gumowym przodzie jest złe _________________
 Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
 
 
 | 
		
			| 8 wrz 2018, o 09:56 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| artr93 motocyklista 
					Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
 Posty: 213
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 2004
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaRozmiar opon masz 120/60 17 i 160/60 17 czyli tak jak jest oryginalnie czy masz coś innego? 
 
 | 
		
			| 8 wrz 2018, o 22:45 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Yatzek rowerzysta 
					Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10
 Posty: 28
 Lokalizacja: Lipnica Murowana
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 1999
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaTak, opony mam według fabrycznych normatywów - 120/60 i 160/60, oczywiście 17".Posprawdzam wszelkie luzy, jakie mogą bezpośrednio i pośrednio występować i mieć wpływ.
 
 Na starej GPZ500S mimo tylnej opony 130 przy 16" ze skromniejszym bieżnikiem, czegoś takiego nie miałem.
 
 
 | 
		
			| 8 wrz 2018, o 23:32 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| artr93 motocyklista 
					Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
 Posty: 213
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 2004
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaKanciasta tylna opona się nie zrobiła? Ja tak miałem jak tylna opona była zjedzona środkiem od jazdy na wprost. Chwilę po winklach wystarczyło pojeździć i wszystko wracało do normy. 
 
 | 
		
			| 8 wrz 2018, o 23:36 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Yatzek rowerzysta 
					Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10
 Posty: 28
 Lokalizacja: Lipnica Murowana
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 1999
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaNie nie... Opona wygląda jak nowa, piękny, równy kształt, wyoblenie idealne.  Na niektórych winklach z dobrym asfaltem jest OK. Na nierównościach mam to dziwne zachowanie. Bardziej bym się skłaniał ku jakiemuś luzowi w obrębie zawieszenia. I to właśnie będę sprawdzał w pierwszej kolejności. 
 
 | 
		
			| 9 wrz 2018, o 21:29 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| acinr_PL SV Rider 
					Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
 Posty: 1963
 Lokalizacja: Piła / Szczecin
 Płeć: mężczyzna
 Moto: B*R*A*K
   |   Re: Ustawienie tylnego kołasprawdź luzy na kiwaczce (dolne mocowanie kości i amortyzatora) oraz czy nie ma luzu wahacz na łożyskach w mocowaniu w ramie _________________
 
  
 SV650S k3
 bikepics.com
 
 
 | 
		
			| 9 wrz 2018, o 22:57 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Yatzek rowerzysta 
					Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10
 Posty: 28
 Lokalizacja: Lipnica Murowana
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 1999
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaWczoraj byłem u mechanika - GP Racer, Krzysztof Kornaś, Brzesko. Poprzedni właściciel mojej SV-ki i jego syn ze swoją R6 tam serwisują. Poprosiłem o naciągnięcie łańcucha ze zwróceniem uwagi na opisane przeze mnie problemy.Pan Krzysztof naciągnął łańcuch, sprawdził ciśnienie w oponach, przemył oponę z śladów smaru łańcuchowego (pryskałem w trasie) i zalecił czyszczenie łańcucha. Moto stało trzy lata w garażu i łańcuch złapał trochę rdzy, a kilka ogniw się zapiekło / zablokowało / or whatever... Najprawdopodobniej to właśnie te zapieczone ogniwa były powodem skokowej dystrybucji mocy na tylne koło i nierówną pracę napędu. A to mogło dawać efekt jaki wcześniej opisałem.
 
 Po naciągnięciu i oglądzie pojechałem do Krakowa i z powrotem do siebie i problem jakby zelżał.
 Dzisiaj spędziłem dwie godziny na gruntownym czyszczeniu łańcucha (benzyna ekstrakcyjna) i po kilkukrotnym przemyciu i wyschnięciu, zaaplikowałem smar (Valvoline White Synthetic Chain Lube). Oczywiście zwróciłem uwagę na przywrócenie elastyczności między ogniwami łańcucha. Nawet z rozpędu dokładnie umyłem tylną oponę i przemyłem tarcze hamulcowe dedykowanym zmywaczem. Już wieczorem skończyłem i nie jeździłem, więc nie wiem, czy problem całkowicie ustąpił. Niemniej jednak skupiłem się na wyeliminowaniu problemów z łańcuchem jako przyczyny zjawiska.
 Będę raportował jak tylko pokręcę się po winklach.
 
 
 | 
		
			| 28 wrz 2018, o 20:33 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| koroviov SV Rider 
					Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
 Posty: 3213
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650 SS
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaWiem, że jestem monotematyczny i nudny, ale musze to napisać. Jedźże człowieniu na tor i nie wydurniaj sie na "winklach" bo zginiesz. A poza tym zepsujesz taki ładny motor. _________________
 Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
 
 
 | 
		
			| 29 wrz 2018, o 12:07 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Yatzek rowerzysta 
					Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10
 Posty: 28
 Lokalizacja: Lipnica Murowana
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 1999
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaOch tak! Tor - miejsce bez kapeluszników w Skodzie i sportowych TIR-ów... To byłoby to...Żeby jeszcze był w okolicach Krakowa, to i owszem...
 
 
 | 
		
			| 29 wrz 2018, o 13:53 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Filon motocyklista 
					Dołączył(a): 28 mar 2016, o 20:52
 Posty: 296
 Lokalizacja: Tarnowskie Góry
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650s k3
   |   Re: Ustawienie tylnego kołaI mała rada. Łańcuch czyścimy jak już to albo specjalnymi specyfikami do tego albo naftą. Benzyna ekstrakcyjna jest zbyt agresywna do łańcucha ponieważ wypłukuje smar z oringów. _________________
 ZAPRASZAM ===>  https://svforum.pl/viewtopic.php?t=18512
 
 
 | 
		
			| 30 wrz 2018, o 11:24 | 
					
					     | 
	
	
		|  |