| Autor | 
            Wiadomość | 
        
        
			| 
				
				 Yatzek 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10 Posty: 28 Lokalizacja: Lipnica Murowana
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 1999
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Ustawienie tylnego koła  
					
						Hej Wam,
  Od niedawna mam SV650S z 1999 roku. Opony Michelin Pilot Power z 2014 roku, niemal nie jeżdżone, bo sprzęt stał głownie w garażu. Gdy śmigam po zakrętach z nierównościami, czasem odczuwam nerwowość w złożeniu w zakręcie. Trudno mi powiedzieć jak to jest, ale to takie coś jakby zatrzepotanie kierownicy jak przy shimmy bądź rybce. Sprawdzam regularnie ciśnienie w oponach i dość długo je rozgrzewam.  Ale mam też podejrzenie, że tylne koło jest może lekko skręcone w prawo bądź raczej w lewo i chciałbym, żeby mi ktoś to bardzo dokładnie sprawdził, a przy okazji naciągnął łańcuch z zachowaniem wspomnianej precyzji.  Jeśli znacie kogoś takiego w okolicy Bochnia, Kraków, to chętnie sprawdzę geometrię. Motocykl nie ma widocznych felerów, sugerujących inny problem z geometrią, choć tego na 100% nie potwierdzę.  Jednak śmiganie po winklach mam z włączonym trybem "ostrożność" i nie wiem czy to stara opona, czy nierówne naciągnięcie tylnego koła, inny problem, bądź moje przewrażliwienie. Co wy na to...? 
					
  
			 | 
		
		
			| 5 wrz 2018, o 19:03 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Filon 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 28 mar 2016, o 20:52 Posty: 296 Lokalizacja: Tarnowskie Góry
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV 650s k3
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Siemasz. Słuchaj, najpierw sprawdź sobie sam naciąg łańcucha. Popatrz na tę podziałkę znajdującą się przy tylnej osi. Policz sobie kreseczki z jednej i z drugiej strony czy Ci się zgadzają. Jeżeli nie to musisz ustawić naciąg łańcucha. Czy jak jedziesz prosto bez trzymanki to motocykl znosi na prawo/lewo? Czy opony są bez jakichś wad? Pooglądaj, na pewno cos by Ci się rzuciło w oczy. 
					
						 _________________ ZAPRASZAM ===>  https://svforum.pl/viewtopic.php?t=18512
					
  
			 | 
		
		
			| 5 wrz 2018, o 23:26 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Yatzek 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10 Posty: 28 Lokalizacja: Lipnica Murowana
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 1999
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Dzięki! Gdy puszczę kierownicę, moto jedzie prosto. Opony obejrzałem dokładnie i są wizualnie OK. Jedynie po dłuższym staniu w garażu traciły ciśnienie, więc zawsze kontroluję, ale na bieżąco nie wymagają dopompowania.  Oczywiście naciąg mogę zrobić sam, choć zakładam, że ktoś z boku może zobaczyć coś więcej, a i precyzyjniej ustawić tylne koło. Polatam jeszcze trochę bez trzymanki    
					
  
			 | 
		
		
			| 6 wrz 2018, o 00:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 OLEJ_18 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 28 mar 2017, o 18:17 Posty: 189 Lokalizacja: Zielonka   Warszawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV1000s 2004
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Skoro moto dluższy okres czasu stalo w garazu i jak mówisz opony traciły ciśnenie, to z dużą dozą prawdopodobieństwa nie był przetaczany zeby opona nie straciła swojej dobrej struktury. Jakie jest zachowanie przy wiekszych prędkościach? 
					
						 _________________ SV650n `99 -> SV1000S `04  Zapraszam do mojego tematu!  
					
  
			 | 
		
		
			| 6 wrz 2018, o 06:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 koroviov 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650 SS
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Jeśli jedzie prosto to raczej koła ustawione dobrze. Sprawdź luz na łożyskowaniu wahacza i tylnego amortyzatora. Nastepnie łożyskach koła tylnego 
					
						 _________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
					
  
			 | 
		
		
			| 6 wrz 2018, o 16:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Niunio 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 13 gru 2015, o 17:26 Posty: 394 Lokalizacja: Marki/Warszawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 2000r
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Może warto sprawdzić wyważenie kół. 
					
						 _________________  Niebieska mała gaznikowa eSka '00
					
  
			 | 
		
		
			| 6 wrz 2018, o 17:54 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 koroviov 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650 SS
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Warto aleniema to znaczenia przy tym problemie 
					
						 _________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
					
  
			 | 
		
		
			| 6 wrz 2018, o 18:05 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Yatzek 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10 Posty: 28 Lokalizacja: Lipnica Murowana
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 1999
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Zastanawiałem się nad wyważeniem kół, bo na feldze z przodu jest ślad po ciężarku, ale on mógł być zdjęty przy zmianie opony na obecną. Przód i tył były wymieniane jednocześnie i są do pary - Michelin Pilot Power. Skupię się na obserwacji luzów, tylko muszę podwiesić tył, żeby mieć możliwość ocenienia ich przy bezwładności i bez podparcia.  Zastanawiałem się nad odkształceniem opon w garażu przez lata, ale zakładam, że dopompowane i rozgrzane powinny już odzyskać fason. Przy większych prędkościach już za mocno targa napływające powietrze, więc trudno mi ocenić. A nie chcę się poddać autosugestii (motosugestii?    ).  Na zdrapce trochę mnie wodziło, choć tylko trochę. Ale może faktycznie najpierw skupię się na wykryciu ewentualnych luzów. Dzięki!  
					
  
			 | 
		
		
			| 6 wrz 2018, o 18:38 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Yatzek 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10 Posty: 28 Lokalizacja: Lipnica Murowana
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 1999
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Tak w ramach relacji na bieżąco... Dzisiaj trochę polatałem i sprawdzałem jak sprawa wygląda przy puszczaniu kierownicy. Najszybciej było 140 km/h, kierownica puszczona, moto jedzie prosto jak po sznurku, żadnych drgań typu shimmy na kierownicy, normalnie jak strzała apacza   Jednak wracając z Nowego Sącza przez Gródek nad Dunajcem i lubiane przeze mnie winkle, ze dwa razy poczułem w umiarkowanym złożeniu, że tył lekko jakby uskoczył. Może jakiś pojedynczy kamyczek był, może nierówność w asfalcie, no ale przewrażliwiony trochę jestem. Przez to mam opory by się odważniej położyć w winklu. Umówiłem się z kolegą, że po niedzieli podwiesimy tył i pooglądamy wszystko, co można podejrzewać. Jak tylne zawieszenie będzie zwisać luźno, łatwiej będzie sprawdzić ewentualne niespodzianki. Bez odbioru...    
					
  
			 | 
		
		
			| 7 wrz 2018, o 21:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 OLEJ_18 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 28 mar 2017, o 18:17 Posty: 189 Lokalizacja: Zielonka   Warszawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV1000s 2004
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Luzy na kołach najlepiej sprawdzić na stojaku. Ja wymienialem lozyska koła z przodu i jazda o wiele bardziej pewna. Skup się na luzach, moze pobaw sie troche amortyzatorem z tyłu? 
					
						 _________________ SV650n `99 -> SV1000S `04  Zapraszam do mojego tematu!  
					
  
			 | 
		
		
			| 7 wrz 2018, o 23:48 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 koroviov 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650 SS
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Pomijając fakt, że nie ma się czym zbytnio bawić to rzeczywiście może być za mocno skręcony ci przy gumowym przodzie jest złe 
					
						 _________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
					
  
			 | 
		
		
			| 8 wrz 2018, o 09:56 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 artr93 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13 Posty: 213
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 2004
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Rozmiar opon masz 120/60 17 i 160/60 17 czyli tak jak jest oryginalnie czy masz coś innego? 
					
  
			 | 
		
		
			| 8 wrz 2018, o 22:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Yatzek 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10 Posty: 28 Lokalizacja: Lipnica Murowana
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 1999
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Tak, opony mam według fabrycznych normatywów - 120/60 i 160/60, oczywiście 17". Posprawdzam wszelkie luzy, jakie mogą bezpośrednio i pośrednio występować i mieć wpływ.
  Na starej GPZ500S mimo tylnej opony 130 przy 16" ze skromniejszym bieżnikiem, czegoś takiego nie miałem. 
					
  
			 | 
		
		
			| 8 wrz 2018, o 23:32 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 artr93 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13 Posty: 213
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 2004
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Kanciasta tylna opona się nie zrobiła? Ja tak miałem jak tylna opona była zjedzona środkiem od jazdy na wprost. Chwilę po winklach wystarczyło pojeździć i wszystko wracało do normy. 
					
  
			 | 
		
		
			| 8 wrz 2018, o 23:36 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Yatzek 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10 Posty: 28 Lokalizacja: Lipnica Murowana
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 1999
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Nie nie... Opona wygląda jak nowa, piękny, równy kształt, wyoblenie idealne.  Na niektórych winklach z dobrym asfaltem jest OK. Na nierównościach mam to dziwne zachowanie. Bardziej bym się skłaniał ku jakiemuś luzowi w obrębie zawieszenia. I to właśnie będę sprawdzał w pierwszej kolejności.   
					
  
			 | 
		
		
			| 9 wrz 2018, o 21:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 acinr_PL 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: B*R*A*K
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						sprawdź luzy na kiwaczce (dolne mocowanie kości i amortyzatora) oraz czy nie ma luzu wahacz na łożyskach w mocowaniu w ramie 
					
						 _________________
  
  SV650S k3 bikepics.com
					
  
			 | 
		
		
			| 9 wrz 2018, o 22:57 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Yatzek 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10 Posty: 28 Lokalizacja: Lipnica Murowana
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 1999
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Wczoraj byłem u mechanika - GP Racer, Krzysztof Kornaś, Brzesko. Poprzedni właściciel mojej SV-ki i jego syn ze swoją R6 tam serwisują. Poprosiłem o naciągnięcie łańcucha ze zwróceniem uwagi na opisane przeze mnie problemy. Pan Krzysztof naciągnął łańcuch, sprawdził ciśnienie w oponach, przemył oponę z śladów smaru łańcuchowego (pryskałem w trasie) i zalecił czyszczenie łańcucha. Moto stało trzy lata w garażu i łańcuch złapał trochę rdzy, a kilka ogniw się zapiekło / zablokowało / or whatever... Najprawdopodobniej to właśnie te zapieczone ogniwa były powodem skokowej dystrybucji mocy na tylne koło i nierówną pracę napędu. A to mogło dawać efekt jaki wcześniej opisałem. 
  Po naciągnięciu i oglądzie pojechałem do Krakowa i z powrotem do siebie i problem jakby zelżał.  Dzisiaj spędziłem dwie godziny na gruntownym czyszczeniu łańcucha (benzyna ekstrakcyjna) i po kilkukrotnym przemyciu i wyschnięciu, zaaplikowałem smar (Valvoline White Synthetic Chain Lube). Oczywiście zwróciłem uwagę na przywrócenie elastyczności między ogniwami łańcucha. Nawet z rozpędu dokładnie umyłem tylną oponę i przemyłem tarcze hamulcowe dedykowanym zmywaczem. Już wieczorem skończyłem i nie jeździłem, więc nie wiem, czy problem całkowicie ustąpił. Niemniej jednak skupiłem się na wyeliminowaniu problemów z łańcuchem jako przyczyny zjawiska.  Będę raportował jak tylko pokręcę się po winklach. 
					
  
			 | 
		
		
			| 28 wrz 2018, o 20:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 koroviov 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650 SS
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Wiem, że jestem monotematyczny i nudny, ale musze to napisać. Jedźże człowieniu na tor i nie wydurniaj sie na "winklach" bo zginiesz. A poza tym zepsujesz taki ładny motor. 
					
						 _________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
					
  
			 | 
		
		
			| 29 wrz 2018, o 12:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Yatzek 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 17 lip 2018, o 18:10 Posty: 28 Lokalizacja: Lipnica Murowana
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 1999
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						Och tak! Tor - miejsce bez kapeluszników w Skodzie i sportowych TIR-ów... To byłoby to... Żeby jeszcze był w okolicach Krakowa, to i owszem... 
					
  
			 | 
		
		
			| 29 wrz 2018, o 13:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Filon 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 28 mar 2016, o 20:52 Posty: 296 Lokalizacja: Tarnowskie Góry
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV 650s k3
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Ustawienie tylnego koła  
					
						I mała rada. Łańcuch czyścimy jak już to albo specjalnymi specyfikami do tego albo naftą. Benzyna ekstrakcyjna jest zbyt agresywna do łańcucha ponieważ wypłukuje smar z oringów. 
					
						 _________________ ZAPRASZAM ===>  https://svforum.pl/viewtopic.php?t=18512
					
  
			 | 
		
		
			| 30 wrz 2018, o 11:24 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		 |