Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 11 gru 2018, o 13:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
SV 650 vs SV 1000 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 19:30
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Post SV 650 vs SV 1000
Witam.
Chciałbym, żebyście mi pomogli i podpowiedzieli, które z tych moto wybrać.
Osobiście skłaniałbym się za 1000 bo i moc już wystarczajaca na dłuższy okres, dwa kominy ( wyglądają tak jakoś estetyczniej), i cena jest zbliżona. Natomiast nie wiem nic na temat różnicy w prowadzeniu, spalaniu, i ogólnej ocenie.
Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzieki.

Ps. Myślałem jeszcze nad X11, mam nadzieję, że mnie nie zlinczujecie za ten wpis :obity:

_________________
Kobieta jest jak kawa. Najlepsza mocna ,gorąca ,pełna, subtelnego smaku i nie pozwala ci zasnąć przez cala noc ...))


25 cze 2010, o 08:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV 650 vs SV 1000
To zależy do czego potrzebujesz motocykl, czym jeździłeś wcześniej, jakie masz oczekiwania, jakie doświadczenie :) Napisz coś więcej, to będzie nam łatwiej podpowiadać ;)
650 jest 20kg lżejsza, bardziej zwrotna, prowadzi się dosłownie jak rower. Litrem nie manewruje się już tak łatwo, ale za to jest bardziej stabilny przy wyższych prędkościach. Tu jeszcze dużą rolę moim zdaniem odgrywa wersja - N czy S.
Silnik - suche dane na papierze chyba dość dobrze odzwierciedlają różnice w osiągach. 70KM vs. 120KM
Zawieszenie - 650 ma z tyłu regulację napięcia wstępnego, z przodu od 2002r. też. I na tym koniec. Tysiąc ma pełną regulację z przodu i z tyłu.
Spalanie - mała sv: po mieście 5litrów, duża sv: średnio 8 litrów. Dla przykładu gdy jechaliśmy kiedyś razem tą samą trasę w 2 motocykle, równie obładowane i równie obciążone, moja gaźnikowa 650 spaliła 4,5/100, Razora litr chyba koło 6.
Koszty eksploatacji małej SV są sporo niższe. Łańcuch jest połowę tańszy, sprzęgło jest połowę tańsze. Opony za to do sv1000 wychodzą taniej niż do 650, bo mają typowy rozmiar. Tyle, że litr szybciej zużywa i łańcuch i opony...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 cze 2010, o 09:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Kolega chyba idzie w stronę N-ek.

X11 to jest nieowiewkowany Blackbird. Piękna maszyna - miałem okazje się przyjrzeć. Nie wiem dokładnie jakie koszty utrzymania ale myślę, ze podobne do Blackbird'a czyli spore.

Z estetyki to te wskaźniki X11 są na prawdę okropne :/

Mam kontakt to użytkownika tej maszyny. Jak chcesz to napisz PM i podam Ci do niego numer telefonu. Myślę że taka osoba najlepiej opowie Ci o maszynce :)

Pozdro :)

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


25 cze 2010, o 09:58
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: SV 650 vs SV 1000
lasooch napisał(a):
To zależy do czego potrzebujesz motocykl, czym jeździłeś wcześniej, jakie masz oczekiwania, jakie doświadczenie :) Napisz coś więcej, to będzie nam łatwiej podpowiadać ;)
650 jest 20kg lżejsza, bardziej zwrotna, prowadzi się dosłownie jak rower. Litrem nie manewruje się już tak łatwo, ale za to jest bardziej stabilny przy wyższych prędkościach. Tu jeszcze dużą rolę moim zdaniem odgrywa wersja - N czy S.
Silnik - suche dane na papierze chyba dość dobrze odzwierciedlają różnice w osiągach. 70KM vs. 120KM
Zawieszenie - 650 ma z tyłu regulację napięcia wstępnego, z przodu od 2002r. też. I na tym koniec. Tysiąc ma pełną regulację z przodu i z tyłu.
Spalanie - mała sv: po mieście 5litrów, duża sv: średnio 8 litrów. Dla przykładu gdy jechaliśmy kiedyś razem tą samą trasę w 2 motocykle, równie obładowane i równie obciążone, moja gaźnikowa 650 spaliła 4,5/100, Razora litr chyba koło 6.
Koszty eksploatacji małej SV są sporo niższe. Łańcuch jest połowę tańszy, sprzęgło jest połowę tańsze. Opony za to do sv1000 wychodzą taniej niż do 650, bo mają typowy rozmiar. Tyle, że litr szybciej zużywa i łańcuch i opony...


Wszystko prawda :)

Jak kiedyś jechałem w trasę z kolegami na Hornecie 600 i shadowce 750, to jadąc spokojnie nie więcej niż 130km/h niezaładowany spaliłem 5,8 l na 100km, a Hornetowi wysło 6,1, shadowka miała plecaczka prócz kierowcy, dużą szybę i kufry więc też koło 6 wyszło :) W jeździe mieszanej wychodzi koło 8l niestety, ale z 2 strony porównując silniki 650 a 1000 to ten drugi wcale się nie wysila. Jedziesz sobie 120km/h a na liczniku coś ok. 4 tys. obr, gdzie w 650tce było już koło 5 - 6 tys. Jedziesz sobie 150km/h a na liczniku raptem 5,5 tys (połowa skali) a w 650 już ciśnie koło 7 - 8 tys. Najlepsze jednak jest to, że przy wyprzedzaniu nie musisz zmieniać biegów, tylko odkręcasz gaz - mocy zawsze starsza :)

Jedną wadą (a dla mnie zaletą akurat :->) lytra jest jego reakcja na gaz - natychmiastowa i nerwowa. Niezależnie ile odkręcisz manetkę, czy 2 mm czy na opór i tak mocno szarpnie. Tak samo jak ją puścisz (b. mocne hamowanie silnikiem) aż amortyzator przedni siada :D

_________________
SVNERWUS


25 cze 2010, o 11:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Odnośnie spalania masz napisane tutaj: http://svforum.pl/viewtopic.php?f=19&t=399&start=0 , 17 stron informacji,a modele moto masz zazwyczaj w podpisach.
Jeździłeś w ogóle na jakimś moto czy to będą początki?
Sv 1000 przetrzepie ci portfel :D Zaczynając od spalania,a kończąc na częściach, które trzeba wymieniać częściej niż w 650 ze względu na dużo większą moc tysiąca :) Wspominał już o tym łasooch.
Jeżeli nie jeździłeś na żadnym moto to zanim się nauczysz dobrze jeździć to wizja wymarzonego motoru zmieni ci się 10 razy ;P
Jak masz już pojęcie o jeździe to możesz zaatakować litra, ale przygotuj się finansowo ;) Ja jeżdżę 650 i zupełnie wystarcza mi na warunki drogowe w jakich jeżdżę, a przy dynamicznej jeździe spalanie utrzymuje się na przyzwoitym poziomie(o tym też w linku powyżej). Ja zdecydował bym się na litra po dwóch sezonach na 650 tylko dlatego, że jeżdżę dwa weekendy w miesiącu, a to ogranicza zużywanie moto i mojej gotówki ;) Frajdy z jazdy na pewno jest więcej na litrze, ale przy posiadaniu umiejętności pozwalających wykorzystać moc tego moto, bo w mistrza prostej możesz pobawić się na CBR F2 z '94 ;P

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


25 cze 2010, o 11:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Razor napisał(a):
Najlepsze jednak jest to, że przy wyprzedzaniu nie musisz zmieniać biegów, tylko odkręcasz gaz - mocy zawsze starsza :)


Jeżeli 650 wyprzedzamy samochody w trasie to też nie trzeba wachlować biegami :P Moment małej svki daje spokojnie radę :P
Wiadomo, że to nie to samo co 1000, ale nie ma tragedii :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


25 cze 2010, o 11:49
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2010, o 09:08
Posty: 23
Lokalizacja: Adamówek
Płeć: mężczyzna
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Litr to litr :)

Obrazek

_________________
SV 1000 S


25 cze 2010, o 15:19
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Wybór też zależy jakie szybciej kroki postawiłeś w dziedzinie jazdy na motocyklu, bo jak ma być to pierwsze moto to litr Ci zrobi ała, a mała Sv da się okiełzać :). No i Mała Sv też tak laczka potrafi spalić :P.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


25 cze 2010, o 15:30
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 19:30
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Generalnie, przyznam się bez bicia, że to będzie pierwszy poważny motocykl w mojej karierze :-> , ale ku większej pojemności skłania mnie to że za chwilę jak pojeżdżę nie będę musiał się martwić o zmianę moto. A generalnie chciałbym nim pojeździć parę sezonów i każdy z większą przyjemnością. A czuje, że 650 może po chwili okazać się niewystarczająca. Do mniejszej pojemności przekonuje mnie eksploatacja, a raczej jej koszty mniejsze :spoko: I generalnie kończąc na totalnej błachostce ale jakże istotnej to dwa kominy :serduszka:

_________________
Kobieta jest jak kawa. Najlepsza mocna ,gorąca ,pełna, subtelnego smaku i nie pozwala ci zasnąć przez cala noc ...))


25 cze 2010, o 22:22
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:11
Posty: 105
Lokalizacja: Skoczów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k6
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Na pierwsze moto to stanowczo 650 i wystarczy na kilka sezonów. Dwa kominy da się zamontować, o ile się nie mylę to LASER takie robi. Poza tym to SV 1000 to zuuuuo na pierwsze moto ;)

_________________
Suzi Sv650S k6


25 cze 2010, o 22:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 19:32
Posty: 595
Lokalizacja: WPI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K6
Post Re: SV 650 vs SV 1000
KID ma 2 kominy w 650.

_________________
SV 650S K6
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".


25 cze 2010, o 22:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Nie musisz się martwić o brak mocy, tym bardziej jeśli to pierwsze poważne moto. Ja jeżdżę już 3 sezon na 650 i jakoś nie narzekam, mało tego - przez co najmniej 2-3 kolejne sezony nie planuję zmian. Jedyne co nie martwi to to, że w trasie przy przelotach powyżej 150km/h utrzymuje trochę za wysokie obroty. Jednak SV1000 przy tych 150 km/h pyka sobie przy ~5500 rpm.


25 cze 2010, o 22:53
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: SV 650 vs SV 1000
dr.tommy napisał(a):
Generalnie, przyznam się bez bicia, że to będzie pierwszy poważny motocykl w mojej karierze :-> , ale ku większej pojemności skłania mnie to że za chwilę jak pojeżdżę nie będę musiał się martwić o zmianę moto.

Skąd wiesz jak to pierwsze twoje moto? ;) Będziesz się martwił o kasę na paliwo :)
dr.tommy napisał(a):
A czuje, że 650 może po chwili okazać się niewystarczająca.

Tego nie wiesz :P Powtórzę się jeszcze raz: "bo nie jeździłeś" :)
Z mojej obserwacji wynika, że 3/4 osób, które zakupiło 650, albo na niej jeździ cały czas, albo kupuje całkiem inne moto :)
dr.tommy napisał(a):
generalnie kończąc na totalnej błachostce ale jakże istotnej to dwa kominy

Tak jak napisał pandawidek i cyrulik ;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


25 cze 2010, o 23:02
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 19:30
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Bartosz napisał(a):
Skąd wiesz jak to pierwsze twoje moto? ;) Będziesz się martwił o kasę na paliwo :)

Tego nie wiesz :P Powtórzę się jeszcze raz: "bo nie jeździłeś" :)
Z mojej obserwacji wynika, że 3/4 osób, które zakupiło 650,albo na niej jeździ cały czas, albo kupuje całkiem inne moto :)


Może i masz racje, jednak z braku swojego doświadczenia, słucham i analizuje wypowiedzi ludzi, którzy takowe mają. Jakie będą wnioski to się okaże już niedługo :]
Paliwo... to rzeczywiście skłania mnie do mniejszej pojemności.
Co do kominów to już oglądałem kolegów SV ki w galerii... :spoko:

A powiedzcie mi jak wygląda ich (650/1000) awaryjność/bezawaryjność???

_________________
Kobieta jest jak kawa. Najlepsza mocna ,gorąca ,pełna, subtelnego smaku i nie pozwala ci zasnąć przez cala noc ...))


26 cze 2010, o 08:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Litr ma chyba jedną upierdliwą usterkę, która zdarza się w każdym egzemplarzu - cieknący hydrauliczny wysprzęglik. Naprawa to dwadzieścia kilka złotych za uszczelkę. 650 nie ma chyba żadnych wad wrodzonych...

1000 na pierwsze moto? Olej SV, bierz od razu R1, to na dłużej Ci starczy... ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


26 cze 2010, o 08:20
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Jeżdżąc non stop prostymi drogami to i Busa się znudzi szybko...

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


26 cze 2010, o 09:26
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Widać dr.tommy dobrze się czuje na moto i chce coś dużego. Jak Koń ma na dłużej starczyć to RSV 1000 czy coś w rodzaju Gixa 1000 bierz.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


26 cze 2010, o 09:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 629
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Albo BMW s1000rr :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


26 cze 2010, o 10:12
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2010, o 09:08
Posty: 23
Lokalizacja: Adamówek
Płeć: mężczyzna
Post Re: SV 650 vs SV 1000
Hmm co do litra na pierwsze moto, to litrowe SV ma tyle mocy co mały gixer, także jak trochę myślisz to przeżyjesz, ale też niekoniecznie, taka zabawa :)

Ja to mówię, że ten litr w tym SV to jest symboliczny, vmax powtarzalny( nie z górki) na poziomie 260 i siedzenie jak na dużym psie( wysoko jak cholera) nie stawia tego motocykla obok sportowych litrów, te moto nie jest ani sportowe, ani turystyczne, za to fajnie w sumie wygląda i kupisz litra z około 2005 roku za śmieszne pieniądze.
Jak dostanę 12 tyś za swojego pod koniec roku to będę zadowolony.
Od pierwszego właściciela we Włoszech i ja jestem pierwszym tu, a będę sprzedawał bo będzie coś szybszego znów.

Części znowu nie są takie drogie.
Uszczelka tego nieszczęsnego wysprzęglika to 30zł w salonie, wymiana 10 minut.

Najgorsze jest spalanie, mnie cały czas żre po 10 litrów i irytujące jest czasami przejeżdżanie 130 km do rezerwy.

_________________
SV 1000 S


26 cze 2010, o 12:00
Zobacz profil
chachar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:29
Posty: 2298
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: tuńczyk na 4 garnki
Post Re: SV 650 vs SV 1000
no z litrami sportowymi tego nie ma co porownywac... dletgo nka do sv 1000 jest wymazona konfiguracja. jak na nejkeda ma mocy i njutkow w sam raz. eska nie moz esie zdecydowac czym jest dotego paszczurowaty ma wyglad.

_________________
CHŁOP BEZ POLERKI JEST JAK MIĘSNY BEZ WINERKI!!!
Obrazek


26 cze 2010, o 12:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL