| Autor | 
            Wiadomość | 
        
        
			| 
				
				 porucznikborewicz 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 6 maja 2011, o 14:25 Posty: 156 Lokalizacja: ETM
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N K3
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Trochę dziwnie to zrobili, jak jeździłem fazerem to całkiem fajnie tył hamował, a tu porażka, ale rekompensuje to z nawiązką mocarne hamowanie silnikiem. Jak hamuje silnikiem i dołożę jeszcze tylny hamulec to różnica jest niewielka z hamulcem czy bez    
					
						 _________________ Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności i jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę.
					
  
			 | 
		
		
			| 10 kwi 2012, o 22:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kaCZi 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: GSXR k8
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						u mnie też jest taki skok, ale zatrzymam koło na szosie, 
					
						 _________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
					
  
			 | 
		
		
			| 11 kwi 2012, o 11:12 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 jacaaaa 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: DM620dark
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						No tak jest, nie spodziewał bym się szaleństwa    
					
						 _________________ www.zielonapracownia.eu
					
  
			 | 
		
		
			| 11 kwi 2012, o 23:57 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 jacaaaa 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: DM620dark
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Tak na marginesie w gaźniku są 2 zaciski z tyłu, ale co wystarczy odkręcić ustawić w pozycji i odpowietrzyć. 
					
						 _________________ www.zielonapracownia.eu
					
  
			 | 
		
		
			| 11 kwi 2012, o 23:59 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Słoniu 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: H2 / RSV4 Factory
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						raczej odpowietrzniki     
					
  
			 | 
		
		
			| 12 kwi 2012, o 02:15 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 jacaaaa 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: DM620dark
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						No tak mój błąd. 
					
						 _________________ www.zielonapracownia.eu
					
  
			 | 
		
		
			| 12 kwi 2012, o 10:47 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 cjs 
				motorowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 22 mar 2011, o 00:22 Posty: 61
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: sv650s K3
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						U mnie tył też działa On/Off, ale co ciekawe, pogorszyło się po wymianie zacisku (jakiś geniusz zalatwił gwint w zacisku - efekt był taki, że zacisk nie był przymocowany równolegle do tarczy). W nowym-starym zacisku (kupiłem oczywiście używkę) mam oryginalne klocki. W starym nie pamietam, może to ma jakieś znaczenie. 
					
  
			 | 
		
		
			| 21 kwi 2012, o 11:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 vazon 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 28 mar 2011, o 21:08 Posty: 281 Lokalizacja: Wawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N 2000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Włanie odbyłem debiucik wymiany płynu i przewodów i muszę przyznać, że metoda ze strzykawką i wężykiem rewelacja!! max 20min i po sprawie   Nie wiem dlaczego macie takie problemy z tylnym hamulcem, u mnie w miarę łatwo można dozować siłę hamowania, a i z zablokowaniem koła nie ma najmniejszych problemów (przewód gumowy- oryginalny).  
					
						 _________________
  
					
  
			 | 
		
		
			| 12 maja 2012, o 21:52 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 sztamber 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 2 mar 2010, o 11:38 Posty: 250
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Bandzior 1250 :)
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Hehehe a ja odkryłem co mi tak dźwignia hamulca tylnego słabo chodzi. Trzeba było dokręcić nakrętkę i teraz hamulec brzytwa    Aż się zdziwiłem przy hamowaniu tyłem    
					
						 _________________ SV 650N 04
					
  
			 | 
		
		
			| 14 maja 2012, o 10:04 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 vioox 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650s '00
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Ja troche odswieze temat... ostatnio sie tak przygladalem hamulca. I analizowalem uklad. .am przewody w oplocie gdzie gdzie ida dwa osobne przewody od pompy... teraz pytania skoro sa oba zaciski pod ta sama srube to ktory pierwszy odpowietrzac....? Druga sprawa to budowa wydaje mi sie ze jak moto stoi to sruba przy pompie do mocowania przewodow jest najwyzszym punktem ... czy tam w tym wezle nie bedzie sie zbierac poduszka powietrzna ?
  Widzialem gdzies filmik gdzie koles odkreca przewody przy pompie.. owija je szmata zeby plyn nie ciekl byle gdzie.. i od dolu szczykawka wszczykuje plyn az wyjdzie na polaczeniu pompy z przewodami.... potem dokreca przewody przy pompie i dalej wciska az pojawi sie plyn w zbiorniku.... moze tak wlasnie wyzbywa sie tej poduszki o ktorej pisalem wyzej... co myslicie ? 
					
						 _________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...  http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
					
  
			 | 
		
		
			| 10 maja 2013, o 22:17 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dread 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: 2x 650s K9 ..... 675
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Rozumiem, że dwa osobne przewody, czyli układ F  --->  http://www.przewodywoplocie.pl/index.ph ... wodow.html. Zasada- odpowietrzać od tego najdalej pompy- czyli w Twoim przypadku lewy zacisk. Ostatnio zmieniałem przewody na układ typu O. Napełniałem płynem od dołu strzykawkami, ale i tak pęcherzyków powietrza było sporo.  
					
						 _________________ 675
					
  
			 | 
		
		
			| 11 maja 2013, o 09:50 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 awdam 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 3 kwi 2012, o 17:54 Posty: 468 Lokalizacja: w-wa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Aprilia Shiver 750
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						A czy któś z Was wie czy dokładnie tak samo się odpowietrza układ z ABS-em ? Czy są jakieś "myki" na ABS ? 
					
						 _________________ SV 650SA -> Aprilia Shiver 750
					
  
			 | 
		
		
			| 16 lip 2013, o 07:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Inkling 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N AD2000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Jako że czeka mnie niebawem wymiana zacisków, chciałem Was podpytać o szczegóły. Zakładając oplot namęczyłem się okrutnie ze spuszczeniem płynu z układu. Czy najlepiej jest ściągnąć płyn przez odpowietrzniki (podciśnienie od strzykawki)? Czy wówczas najlepiej jest poluzować śrubę przy pompie? Jak to zrobić, żeby nie zasyfić płynem zawieszenia i wszystkiego wokół? Przy napełnianiu od zera układ będę oczywiście wciskał płyn od dołu, przez odpowietrzniki; zacznę od lewego zacisku (dłuższy przewód). Czy rzeczywiście można sobie ułatwić tę operację luzując śrubę przy pompie? A może jest to całkowicie zbędne? Po napełnieniu lewego przewodu i częściowo zbiorniczka wyrównawczego zakręcam odpowietrznik i przenoszę się do prawego zacisku - płyn grawitacyjnie nie cofnie się z pompy do prawego przewodu (co może przy wciskaniu płynu od dołu zwiększyć zapowietrzenie)? Z tylnym układem postępować analogicznie (opróżnianie i napełnianie), czy ze względu na odległość zbiorniczka od pompy zastosować jakieś inne patenty?
  Dzięki za wszelkie wskazówki. Wiem, że ta operacja nie stanowi większego problemu, ale wolę sobie zawczasu wszystko przemyśleć i ładnie przygotować. Dodam tylko, że mowa jest o n-ce, czyli zbiorniczek zintegrowany jest z pompą. 
					
  
			 | 
		
		
			| 4 gru 2013, o 17:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Tigera1 
				amelinum! 
				
					 Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S K3+Ducati 848
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Wydaje mi się że strasznie chcesz sobie skomplikować właściwie banalny zabieg. Odkręć (stare) przewody od zacisków, zabezpiecz sobie pod ręką jakiś pojemnik (rozcięta bańka 5l ), odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i spuść do bańki płyn. Teraz odkręć przewód od pompy (podłóż szmaty żeby nie nakapać nigdzie). Przykręć do pompy nowy/e przewody ( nie wiem jaki układ wybrałeś), dokręć przewody do zacisków ( ładnie je poprowadź    ). Teraz odpowietrzanie. Zaczynasz jak słusznie zauważyłeś od lewego, odkręcasz odpowietrznik, na który zakładasz wężyk przezroczysty i do jakiejś butelki czy co tam masz. Wlewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego i pompujesz (zakładam że procedurę znasz). Nowy płyn wypchnie stary i nie będziesz musiał nic wciskać przez zaciski !? szkoda czasu. Jeżeli nowy płyn będzie Ci bardzo opornie szedł to możesz na początku do wężyka, który założyłeś na odpowietrznik "podpiąć" strzykawkę i na wciśniętej klamce "zassać". I tyle, procedura trwa =/- 30 min. Powodzenia. BTW Jak już to robisz to zdejmij zaciski i je sobie dobrze wyczyść (uszczelki, tłoczysko nasmaruj) to na 100% zaprocentuje. Pozdr. SORRY    Ty o jednym ja o czym innym    Tak to jest jak się nie czyta ze zrozumieniem ... czyli człowiek w tyrce "wytraca" czas ... Ale ! Odkręć zaciski, ja bym na szybko przykręcał nowe żeby płyn nie "uciekał" i normalna procedura odpowietrzania. Nie sądzę abyś napotkał jakieś problemy.  
					
						 _________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
					
  
			 | 
		
		
			| 6 gru 2013, o 15:08 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Inkling 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N AD2000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Przewody mam od półtora roku w oplocie, więc to nie o nie się rozchodzi, lecz o zaciski: czterotłoczkowe, wyczyszczone i namarowane   Z doświadczenia wiem, że bardzo trudno jest wypompować (klamką) stary płyn, więc opcje są dwie: albo będę ściągał zaciski z zalanym w nich i w przewodach płynem (a to mi się nie uśmiecha, bo jest spore ryzyko, że zaleję sobie albo klocki w starych zaciskach albo poleci mi gdzieś po lakierze), lub też warto spróbować odciągnąć płyn dołem - strzykawką przez odpowietrzniki. Czy to jest do zrobienia? Po drugie: większość osób na tym forum jest za napełnianiem układu od dołu, tzn. wpychania świeżego płynu przez odpowietrzniki. Stąd moje dodatkowe pytanie: czy operacja idzie płynnie czy warto sobie ułatwić zadanie luzując śrubę przy pompie (wówczas nie siłujemy się z tłoczkiem w pompie)?  
					
  
			 | 
		
		
			| 6 gru 2013, o 15:41 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Tigera1 
				amelinum! 
				
					 Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S K3+Ducati 848
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Powiem Ci tak w tym sezonie zmieniałem płyn i przewody w 4 motocyklach a w jednym dodatkowo reperaturki zacisków i zawsze robiłem to "tradycyjnie" klamką hampla ewentualnie zasysałem od strony zacisku strzykawką. Za każdym razem operacja przebiegała bez problemów. Wymiana przewodów hamulcowych+odpowietrzenie jak pisałem +/- 30minut. 
					
						 _________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
					
  
			 | 
		
		
			| 6 gru 2013, o 18:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kacperski 
				Mister Apollo 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Z1000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Popieram kolegę wyżej, u siebie też płyn wybieram ze zbiorniczka strzykawką(zostawiam tylko tyle żeby pompka nie zaciągnęła powietrza, zalewam nowym i przepompowuję aż zobaczę na dole nowy płyn. Jak nigdzie się nie rypniesz to nawet możesz powietrza nie zobaczyć w wężyku. 
					
						 _________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
					
  
			 | 
		
		
			| 6 gru 2013, o 18:47 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Inkling 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N AD2000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Czyli - jeśli Was dobrze rozumiem - po odkręcieniu zacisków nie ma ryzyka, że z układu wyleje się płyn? Podciśnienie i lepkość utrzyma w go w kupie i po podmianie można zrobić klasyczne przepompowanie starego płynu nowym? 
					
  
			 | 
		
		
			| 6 gru 2013, o 18:52 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kacperski 
				Mister Apollo 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Z1000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Piszesz o trochę innym zabiegu. Nie zaryzykował bym, w najlepszym przypadku i tak będziesz musiał odpowietrzyć cały układ. Na moje oko nic nie zyskujesz nie zlewając płynu. 
					
						 _________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
					
  
			 | 
		
		
			| 6 gru 2013, o 19:23 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 lasooch 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: TT1050
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik  
					
						Coś tam na pewno wyleci z przewodów, ale to będzie kilka kropel. Założysz sobie nowe zaciski, przepompujesz klamką kilka razy układ i będziesz miał odpowietrzone hamulce w 5min    Na pewno prościej i szybciej, niż zlewając cały płyn i napełniając od dołu    
					
						 _________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
					
  
			 | 
		
		
			| 6 gru 2013, o 20:46 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		 |