Autor |
Wiadomość |
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Modyfikacje tylnego zawieszenia
Pomyślałem, że fajnie by było poprawić tylne zawieszenie w SV z trzech powodów: - Liczę na lepsze zachowanie w zakrętach - Jw. ale w jeździe z pasażerem - Dłubanie w moto i ulepszanie go sprawia mi przyjemność Z tego co wiem to najprostszym sposobem jest przeszczep tylnego amortyzatora z Kawasaki. Taki amortyzator stosowano w: - ZX 6 R, roczniki 2003-2004 - ZX 10 R, roczniki 2004-2007 Teraz zastanawiam się, czy sprężyny w tych amortyzatorach są takie same. Zerknąłem do serwisówek i znalazłem takie informacje (ustawienia napięcia wstępnego): ZX6R: Standard: Spring length 180 mm (7.0 in.) Usable Range: Spring length 171.5 ∼ 191.5 mm (6.8 ∼ 7.5 in.) ZX10R: Standard: Spring length 178 mm (7.0 in.) Usable Range: Spring length 173.5 ∼ 191.5 mm (6.832 ∼ 7.539 in.) Wychodzi więc na to, że sprężyna w ZX10R jest minimalnie krótsza. Czy można wnioskować na tej podstawie, że jest też sztywniejsza?\ Danych liczbowych dot. sztywności (w N/mm) nie udało mi się na razie znaleźć.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
15 wrz 2013, o 14:00 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
W ZX-10R sprężyna jest twardsza, zaworowanie prawdopodobnie też jest inne. Jeżeli ważysz więcej niż 80-85 kg to i tak Cię czeka wymiana sprężyny na twardszą, niezależnie który amor wybierzesz.
|
15 wrz 2013, o 14:22 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Ważę ok 70 kg więc z tym nie będzie problemu.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
15 wrz 2013, o 14:31 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Zauważ tylko, żewe wszystkich tabelach podają różnicę pomiędzy rocznikami 2004-05 a 2006-07. Do Ciebie bezprobemowo podchodzą jedynie te późniejsze. Ważę podobnie jak Ty, ale mimo to zastanwiam się,czy sprężyna jdak nie jest zbyt miękka...
|
15 wrz 2013, o 14:43 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
W tabelach które widziałem amory opisane są tak samo dla tych roczników. Ale porównałem teraz serwisówki ZX10R z 2005 i 2007 roku i faktycznie te amortyzatory są trochę inne. Rozmiary są praktycznie takie same, ale zbiorniczek z gazem jest odwrotnie. Najlepiej by było przymierzyć żeby wiedzieć jak który pasuje.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
15 wrz 2013, o 15:35 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Różnią się długością, sztywnością sprężyny i pozycją zbiorniczka. Tu masz dobry opis swapa w Twojej wersji: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=80387
|
15 wrz 2013, o 16:05 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Dzięki za wstawkę Przyda się
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
16 wrz 2013, o 10:10 |
|
|
xairo
SV Rider
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 23:32 Posty: 609 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: cafe racer
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Ja nie jestem pewien na 100% ale na 98% główka ramy też jest inna. Czyli i sztyca inna. Ale ktoś pewnie zaraz potwierdzi.
|
16 wrz 2013, o 11:33 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Chodzi o tylny amortyzator.
Swoją drogą - gdzie sprawdzacie ich wymiary?
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
16 wrz 2013, o 11:46 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Jest sztywniejsza bo litr jest cięższy. Jak już się bawicie w takie wymiany to przynajmniej szukajcie zawieszenia od moto o podobnej masie...
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
16 wrz 2013, o 20:00 |
|
|
xairo
SV Rider
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 23:32 Posty: 609 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: cafe racer
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
A, sory, chyba nie w tym oknie wpisałem ;]
|
16 wrz 2013, o 20:03 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Różnica w masie między SV650 a ZX10R to 6 kg o ile mnie pamięć nie myli. Taką różnicę chyba można zniwelować ustawieniami napięcia wstępnego? Celowo też szukam sztywniejszej sprężyny, bo chciałbym uzyskać lepsze zachowanie moto w jeździe z pasażerem i załadowanym kufrem.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
16 wrz 2013, o 20:04 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Ale, Skwaro, różnią się sztywnością sprężyny tylnego amora w tym samym modelu (tylko różne generacje)! Wersja 2004-2005 sprężyna 10.0 kg/mm, wersja 2006-2007: 8.3 kg/mm, wersja 2008-2010: 9.1 kg/mm. A zatem, Skwaro, nie ma prostego przełożenia >masa = >sztywność. Sv 650 gaźnior ma 9.1 kg/mm, więc tyle samo, co litr z lat 2008-2010 i znacznie więcej niż wersja 2006-2007. Jakiś popiół na głowę?
|
16 wrz 2013, o 20:06 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Inkling skąd Ty bierzesz te wszystkie liczby?
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
16 wrz 2013, o 20:09 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
magik
|
16 wrz 2013, o 20:14 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Gorzej - fizyk jakiś Zgodnie z serwisówkami: ZX10R 2006 jest na sucho o 4kg cięższy od S-ki i o 8kg od N-ki (2003 rok).
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
16 wrz 2013, o 20:15 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Sebastian a 650s 2003 ??
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
16 wrz 2013, o 20:18 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Modyfikacje tylnego zawieszenia
No nie ma bo jeszcze rozłożenie masy ma znaczenie, rozmiar opon i geometria motocykla. Dlatego ja osobiscie jestem przeciwnikiem takich zmian, wolałbym oddać moto do Łukaszka, niech Wam Browar powie jak mu się moto prowadzi na seryjnym zawiasie upgrade'owanym przez Łukaszka. A pisałem żeby szukać z podobnego moto bo jest szansa że będą bardziej podobne niż od moto o innej masie.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
16 wrz 2013, o 20:21 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Biorąc pod uwagę masę trzeba brać wagę motocykli gotowych do jazdy i zatankowanych do pełna - tu już jest większa różnica między SV650 a jakimś sportowym litrem.
Ja mam amor z gixa 600 i mimo, że SV schudła koło 11-12 kg to i tak jest słabo, bo sam ważę koło 115 kg gotowy do jazdy - SAG statyczny się nie zgadza (tylko 3 mm) przy SAGu dynamicznym wynoszącym 30 mm.
Muszę też poprawić rozłożenie masy przednie-tylne koło, bo przód jest za lekki.
|
16 wrz 2013, o 20:25 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Żaden magik Choćby tu zajrzyjcie: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 24gH#gid=1Rene, 7.7 kg/mm. No właśnie, Skwaro, "jeszcze rozłożenie masy ma znaczenie, rozmiar opon i geometria motocykla" A napisz coś więcej o Łukaszku. Kto to jest i na czym polegał jego upgrade?
|
16 wrz 2013, o 20:48 |
|
|