Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 lis 2024, o 21:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Modyfikacje tylnego zawieszenia 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Modyfikacje tylnego zawieszenia
Pomyślałem, że fajnie by było poprawić tylne zawieszenie w SV z trzech powodów:
- Liczę na lepsze zachowanie w zakrętach
- Jw. ale w jeździe z pasażerem
- Dłubanie w moto i ulepszanie go sprawia mi przyjemność :)

Z tego co wiem to najprostszym sposobem jest przeszczep tylnego amortyzatora z Kawasaki.
Obrazek

Taki amortyzator stosowano w:
- ZX 6 R, roczniki 2003-2004
- ZX 10 R, roczniki 2004-2007

Teraz zastanawiam się, czy sprężyny w tych amortyzatorach są takie same. Zerknąłem do serwisówek i znalazłem takie informacje (ustawienia napięcia wstępnego):
ZX6R:
Standard: Spring length 180 mm (7.0 in.)
Usable Range: Spring length 171.5 ∼ 191.5 mm (6.8
∼ 7.5 in.)

ZX10R:
Standard: Spring length 178 mm (7.0 in.)
Usable Range: Spring length 173.5 ∼ 191.5 mm (6.832
∼ 7.539 in.)

Wychodzi więc na to, że sprężyna w ZX10R jest minimalnie krótsza. Czy można wnioskować na tej podstawie, że jest też sztywniejsza?\
Danych liczbowych dot. sztywności (w N/mm) nie udało mi się na razie znaleźć. :/

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


15 wrz 2013, o 14:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
W ZX-10R sprężyna jest twardsza, zaworowanie prawdopodobnie też jest inne. Jeżeli ważysz więcej niż 80-85 kg to i tak Cię czeka wymiana sprężyny na twardszą, niezależnie który amor wybierzesz.


15 wrz 2013, o 14:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Ważę ok 70 kg więc z tym nie będzie problemu.

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


15 wrz 2013, o 14:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Zauważ tylko, żewe wszystkich tabelach podają różnicę pomiędzy rocznikami 2004-05 a 2006-07. Do Ciebie bezprobemowo podchodzą jedynie te późniejsze. Ważę podobnie jak Ty, ale mimo to zastanwiam się,czy sprężyna jdak nie jest zbyt miękka...


15 wrz 2013, o 14:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
W tabelach które widziałem amory opisane są tak samo dla tych roczników. Ale porównałem teraz serwisówki ZX10R z 2005 i 2007 roku i faktycznie te amortyzatory są trochę inne. Rozmiary są praktycznie takie same, ale zbiorniczek z gazem jest odwrotnie. Najlepiej by było przymierzyć żeby wiedzieć jak który pasuje.

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


15 wrz 2013, o 15:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Różnią się długością, sztywnością sprężyny i pozycją zbiorniczka.
Tu masz dobry opis swapa w Twojej wersji:
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=80387


15 wrz 2013, o 16:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Dzięki za wstawkę :spoko:
Przyda się :)

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


16 wrz 2013, o 10:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 23:32
Posty: 609
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: cafe racer
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Ja nie jestem pewien na 100% ale na 98% główka ramy też jest inna. Czyli i sztyca inna. Ale ktoś pewnie zaraz potwierdzi.


16 wrz 2013, o 11:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Chodzi o tylny amortyzator.

Swoją drogą - gdzie sprawdzacie ich wymiary?

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


16 wrz 2013, o 11:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Odp: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Jest sztywniejsza bo litr jest cięższy. Jak już się bawicie w takie wymiany to przynajmniej szukajcie zawieszenia od moto o podobnej masie...

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


16 wrz 2013, o 20:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 23:32
Posty: 609
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: cafe racer
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
A, sory, chyba nie w tym oknie wpisałem ;]


16 wrz 2013, o 20:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Różnica w masie między SV650 a ZX10R to 6 kg o ile mnie pamięć nie myli. Taką różnicę chyba można zniwelować ustawieniami napięcia wstępnego?
Celowo też szukam sztywniejszej sprężyny, bo chciałbym uzyskać lepsze zachowanie moto w jeździe z pasażerem i załadowanym kufrem.

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


16 wrz 2013, o 20:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Ale, Skwaro, różnią się sztywnością sprężyny tylnego amora w tym samym modelu (tylko różne generacje)! Wersja 2004-2005 sprężyna 10.0 kg/mm, wersja 2006-2007: 8.3 kg/mm, wersja 2008-2010: 9.1 kg/mm.
A zatem, Skwaro, nie ma prostego przełożenia >masa = >sztywność. Sv 650 gaźnior ma 9.1 kg/mm, więc tyle samo, co litr z lat 2008-2010 i znacznie więcej niż wersja 2006-2007. Jakiś popiół na głowę? ;)


16 wrz 2013, o 20:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Inkling skąd Ty bierzesz te wszystkie liczby?

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


16 wrz 2013, o 20:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
magik :D


16 wrz 2013, o 20:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Gorzej - fizyk jakiś ;)

Goccolo napisał(a):
Różnica w masie między SV650 a ZX10R to 6 kg o ile mnie pamięć nie myli. Taką różnicę chyba można zniwelować ustawieniami napięcia wstępnego?

Zgodnie z serwisówkami:
ZX10R 2006 jest na sucho o 4kg cięższy od S-ki i o 8kg od N-ki (2003 rok).

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


16 wrz 2013, o 20:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Sebastian a 650s 2003 ??

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


16 wrz 2013, o 20:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Odp: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Inkling napisał(a):
Ale, Skwaro, różnią się sztywnością sprężyny tylnego amora w tym samym modelu (tylko różne generacje)! Wersja 2004-2005 sprężyna 10.0 kg/mm, wersja 2006-2007: 8.3 kg/mm, wersja 2008-2010: 9.1 kg/mm.
A zatem, Skwaro, nie ma prostego przełożenia >masa = >sztywność. Sv 650 gaźnior ma 9.1 kg/mm, więc tyle samo, co litr z lat 2008-2010 i znacznie więcej niż wersja 2006-2007. Jakiś popiół na głowę? ;)

No nie ma bo jeszcze rozłożenie masy ma znaczenie, rozmiar opon i geometria motocykla. Dlatego ja osobiscie jestem przeciwnikiem takich zmian, wolałbym oddać moto do Łukaszka, niech Wam Browar powie jak mu się moto prowadzi na seryjnym zawiasie upgrade'owanym przez Łukaszka.

A pisałem żeby szukać z podobnego moto bo jest szansa że będą bardziej podobne niż od moto o innej masie.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


16 wrz 2013, o 20:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Biorąc pod uwagę masę trzeba brać wagę motocykli gotowych do jazdy i zatankowanych do pełna - tu już jest większa różnica między SV650 a jakimś sportowym litrem.

Ja mam amor z gixa 600 i mimo, że SV schudła koło 11-12 kg to i tak jest słabo, bo sam ważę koło 115 kg gotowy do jazdy - SAG statyczny się nie zgadza (tylko 3 mm) przy SAGu dynamicznym wynoszącym 30 mm.

Muszę też poprawić rozłożenie masy przednie-tylne koło, bo przód jest za lekki.


16 wrz 2013, o 20:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Żaden magik :) Choćby tu zajrzyjcie: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 24gH#gid=1

Rene, 7.7 kg/mm.

No właśnie, Skwaro, "jeszcze rozłożenie masy ma znaczenie, rozmiar opon i geometria motocykla" ;)
A napisz coś więcej o Łukaszku. Kto to jest i na czym polegał jego upgrade?


16 wrz 2013, o 20:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL