| 
	
	
      Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;) 
	
    
    
    
    
    
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Wiadomość | 
         
        
			| 
				
				 Kronos 
				Zygzak Rajder 
				
					 Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: ZX10R gen 5
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Gdybym mieszkał w okolicach basenu morza śródziemnego to lał był Aggipa. W naszym klimacie pozostanę przy Castrolu i Shellu. 
					
						 _________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
					
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 08:49 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tomek 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Przy przebiegu 2000km wymieniłem Castrola Power 1 Racing 4T 10w50 na Shell Advance Ultra 10W40 4T - nie zaobserwowałem żadnej różnicy. Jak nie ma różnicy, to po co przepłacać   , przy 6k wracam do Castrola.  
					
						 _________________ Pozdrawiam!   
					
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 08:55 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 fibat 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03 Posty: 496 Lokalizacja: warszawa/otwock
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N K6 sprzedany
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						W samochodzie przechodziłem już chyba wszystkie "markowe" oliwy z czego połowę rozlewa się w Lotosie    Jak producent pisze "made in eu" to ja mam na taki olej wyj!@#$%. Dotarłem do czegoś takiego jak Midland, od początku do końca robiony w Szwajcarii, tam Subaru daje gwarancję na silnik 300 000km przy stosowaniu tego oleju. Olej przechodzony, nawet zimny jak był zlewany do michy, to mechanior pytał się czy ja wymieniam olej co 5 000km. Agip-a nie miałem ale wszystkie Castrole, Shelle, Mobile, Motule (oprócz tego produkowanego we Francji) to było błoto jak się zlało po przechodzeniu.  Midland nie jest specjalnie drogi (olewają reklamy itp.) i chociaż raz wlejcie sobie do puszki, mi go kiedyś polecił koleżka i przekonałem się jaka potrafi być różnica między olejami. Niestety Midland nie robi oliwy do motocykli    ... ...ale robi je Quaker State, który to wyznaczył szwajcarów na swojego europejskiego producenta. (używał ktoś?) Ps. Zdaję sobie sprawę, że z olejami do motocykli może być zupełnie inaczej, dlatego pytam o Quaker State.  
					
						 _________________ Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta
 
  "nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"
					
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 13:02 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 slayer 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV 1000S
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Skoro już wspomniałeś o Subaru i Lotosie... W kwietniu te firmy podpisały umowę o współpracy. Do silników diesel i benzynowych Subaru zaleca Lotos quazar 5W30. 
					
						 _________________ SV liter z owiewkom:)
					
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 13:35 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 fibat 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03 Posty: 496 Lokalizacja: warszawa/otwock
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N K6 sprzedany
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Te umowy marketingowe to wiesz do czego się nadają? Jak dadzą mi taką gwarę jak w Szwajcarii przy Midlandzie, to ok. To tak jak w Fordzie, zalewają półsyntetykiem (nowoczesne wysilone diesle z turbiną)     i przeglądy co 20 000km. Gwarancję to ten silnik przeżyje spokojnie ale potem to będą Cię golić za części i robociznę. Tak już jest, że skończyły się czasy bezawaryjności np. Merca W124, Volvo 700 i 900. Myślisz, że na czym zarabiają ASO, głównie na serwisie, bo na samochodach to tylko importer ma te 20%. Zresztą to co mnie przekonało do Midlanda, to użycie go we własnym aucie a nie to, że Kuzaj reklamuje np Edge.  ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif)  
					
						 _________________ Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta
 
  "nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"
					
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 13:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 slayer 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV 1000S
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Myślę że o tym nie musisz nikogo przekonywać.  
					
						 _________________ SV liter z owiewkom:)
					
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 16:24 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Domel 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						  |   |   |    | fibat napisał(a): W samochodzie przechodziłem już chyba wszystkie "markowe" oliwy z czego połowę rozlewa się w Lotosie    Jak producent pisze "made in eu" to ja mam na taki olej wyj!@#$%. Dotarłem do czegoś takiego jak Midland, od początku do końca robiony w Szwajcarii, tam Subaru daje gwarancję na silnik 300 000km przy stosowaniu tego oleju. Olej przechodzony, nawet zimny jak był zlewany do michy, to mechanior pytał się czy ja wymieniam olej co 5 000km. Agip-a nie miałem ale wszystkie Castrole, Shelle, Mobile, Motule (oprócz tego produkowanego we Francji) to było błoto jak się zlało po przechodzeniu.  Midland nie jest specjalnie drogi (olewają reklamy itp.) i chociaż raz wlejcie sobie do puszki, mi go kiedyś polecił koleżka i przekonałem się jaka potrafi być różnica między olejami. Niestety Midland nie robi oliwy do motocykli    ... ...ale robi je Quaker State, który to wyznaczył szwajcarów na swojego europejskiego producenta. (używał ktoś?) Ps. Zdaję sobie sprawę, że z olejami do motocykli może być zupełnie inaczej, dlatego pytam o Quaker State.  |   |    |   |   |  
 Midland ma przecież oleje do motocykli!!  np.  http://www.midland.pl/index.php?page=sh ... t&Itemid=4  ale ma także inne. Co do samego oleju też się zastanawiałem nad nim kiedyś i do motocykla i do autka. Jednak znalazłem sporo negatywnych opinii że niby teraz rozlewają to w Polsce i jakość się pogorszyła...czy to prawda to nie wiem ale wolałem nie próbować. A co do zarobków ASO to tak źle na sprzedaży nie mają, nie żyją tylko z serwisu    
					
						 _________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
					
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 17:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 lasooch 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: TT1050
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Castrol przecież też jest rozlewany w Polsce...    
					
						 _________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
					
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 19:40 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 fibat 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03 Posty: 496 Lokalizacja: warszawa/otwock
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N K6 sprzedany
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Dzięki za oświecenie, nie wiedziałem że do moto robią    Zalewałem jakieś 2 miechy temu i miałem made in switzerland. Znajdź taki a gwarantuję Ci, że nie pożałujesz wyboru. Zresztą nie chodzi mi tylko o Midlanda a o kraj, w którym się produkuje i rozlewa. Brałem kiedyś Motula z Francji ale ogólnie drogi był. Jak zaczną rozlewać Midlanda w Polsce, to pozostanie tylko kupowanie za zachodnią granicą. Niestety taka jest smutna prawda, że jesteśmy w koszyku dawnego bloku wschodniego. Za często wyższą cenę dostajemy niższą jakość. Chemia, kosmetyki, nawet wycieczki zagraniczne są tam tańsze, jak trafiasz z np. z Niemcami do hotelu, to mimo że zostawili w biurze podróży mniej euro, to dostają lepsze pokoje...   ...i tak karwa we wszystkim. Tam klient inaczej (lepiej) traktowany    Co do ASO, to nie pisałem że nie zarabiają na sprzedaży samochodów nic, tylko bardzo niewiele. Importer owszem, goli swoje  ok. 20% w średnich klasach ale salony lecą na marżach ok. 5%, z czego i tak oddają część przy zakupie w dodatkowym wyposażeniu itp. Na częściach to już jest taka marża, że głowa boli.  
					
						 _________________ Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta
 
  "nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"
					
							
  
							
    							Ostatnio edytowano 1 lip 2010, o 20:20 przez fibat, łącznie edytowano 2 razy 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| 1 lip 2010, o 20:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 zvierzak 
				przewrotowiec 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43 Posty: 832 Lokalizacja: Świdnik
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: 1100xx
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Tak sobie czytam i czytam i mnie olśniło, przecież ja mam olej do wymiany    siadłem szybko w samochód i po oleum a że poprzedni był ok, znowu zakupiłem 10W40 Castola GPS + filterki.  
					
						 _________________
 SV 650S K5  CBR 1100xx   http://motocyklem.eu
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 lip 2010, o 13:35 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Notturno SV 
				Mister Budda 
				
					 Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22 Posty: 2362 Lokalizacja: Warszawa
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: VTR RIDER :D
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Zalałem 10 w 40 600 kilo nawinięte i nie zjada jakoś    10 w 50 pił jak głupi    Ktoś to wyjaśni??  
					
						 _________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 lip 2010, o 20:43 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Razor 
				erotoman-gawędziarz 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV 1000N 2004
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Ja mam za to inny problem - mi oleju nie pali silnik, ale za to mi ucieka przez chyba simmering na zębatce    
					
						 _________________ SVNERWUS
					
  
			 | 
		 
		
			| 11 lip 2010, o 23:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 sad 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26 Posty: 683 Lokalizacja: WPR
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						To trochę nie w temacie, ale trudno..  W cb500 miałem ten sam problem i trzeba było rozpołowić silnik, żeby wymienić simmering. Kosztowna sprawa    
					
						 _________________ Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
					
  
			 | 
		 
		
			| 12 lip 2010, o 09:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 kacperski 
				Mister Apollo 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Z1000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Miałem podobne podejrzenia co do swojego, w 650 podobno da się to zrobić od strony zębatki. Lasooch dobrze sprawę skwitował, a cieknie ci olej po jeździe? 
					
						 _________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
					
  
			 | 
		 
		
			| 12 lip 2010, o 11:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Razor 
				erotoman-gawędziarz 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV 1000N 2004
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Ja stoi motocykl zimny to nie cieknie, jak się rozgrzeje i postawię go to wycieknie go powiedzmy z pół kieliszka od vodki i przestanie. Tak jakby popuszczał trochę. 
					
						 _________________ SVNERWUS
					
  
			 | 
		 
		
			| 12 lip 2010, o 13:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 kacperski 
				Mister Apollo 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Z1000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						No to chyba cieknie. Podpytaj się w aso (wiem że to dziwnie brzmi    ) czy zrobią to bez rozbiórki silnika.  
					
						 _________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
					
  
			 | 
		 
		
			| 12 lip 2010, o 15:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 lasooch 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: TT1050
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Co do zmiany z półsyntetyka na syntetyk... Nie mam pojęcia czym był zalewany mój v-strom od nowości do przebiegu 5tys. Od 5tys. do 27tys. jeździł tylko i wyłącznie na motulu 5100. Zaraz po zakupie wymieniłem tego motula na castrola power 1 racing. Nie bierze oleju, różnicy w pracy skrzyni biegów nie zauważyłem, jedyne co, to silnik głośniej chodzi i wpadam przez to w jakieś schizy, że rzęzi mi łańcuszek rozrządu    
					
						 _________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
					
  
			 | 
		 
		
			| 25 lip 2010, o 12:47 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tipmann85 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 23:59 Posty: 116
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						A co powiecie o oleju bell ray kumpel mi proponuje mówi, że dobry co Wy na to? 
					
  
			 | 
		 
		
			| 31 lip 2010, o 18:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 przemekxn 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						A co myślicie o standardowym TANIM Motulu 10w40? Ja leje go do wszystkich moto i chodzą bardzo dobrze, a wy może mieliście jakieś doświadczenie z tym olejem    bo zastanawiam się czy opłaca się0 zmieniać na castrol power racing 4t 10w50.  
					
  
			 | 
		 
		
			| 31 lip 2010, o 22:22 | 
			
				
					 
					
					 
				
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Kronos 
				Zygzak Rajder 
				
					 Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: ZX10R gen 5
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Oleje  
					
						Nie znajdziesz w tym temacie odpowiedzi na pytanie co stało się po nalaniu oleju X lub zmiana na olej Y. Oleje silnikowe renomowanych marek mają bardzo zbliżone parametry i zapewniają w miarę wyrównany poziom ochrony. Nie jesteśmy jako posiadacze w stanie stwierdzić na przykładzie jednego motocykla, który mamy przez 2-5 sezonów czy olej X ochronił lepiej silnik od Oleju Y, który przez ten czas lał nasz kolega. Do tego należało by kupić 2 nowe motocykle zalewać je 2 różnymi olejami, jeździć nimi w miarę w podobny sposób, zrobić zbliżona liczne km i po 100.000 km stwierdzić, silnik którego jest w lepszym stanie. Ja stosuje taki to a taki olej, aby spać spokojnie, że robię dla swojego 2oo wszystko co tylko możliwe, aby zachować go w dobrej kondycji, nie tyle dla siebie, ale dla kolejnych jego posiadaczy.
  Każdy olej spełniający normy producenta będzie odpowiedni. Pytania czy olej BelRay, Motul, Castrol, Shel, Mobil, Agip i inne będą dobre są bez sensu, bo odpowiedz jest jedna - TAK będą dobre.
  Który jest lepszy ? Tu już należy się zagłębić w specyfikację, określić w jakich warunkach i w jaki sposób będę korzystał z motocykla, ocenić jego stan, na czym jeździł do tej pory, ocenić czy będzie mnie stać lać już cały czas olej za 55 zł / litr zamiast za 25 zł /l  i wówczas zdecydować się na konkretna markę i klasę oleju. 
					
						 _________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
					
  
			 | 
		 
		
			| 2 sie 2010, o 11:00 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	 
	
 
	
	
	
		Kto przegląda forum | 
	 
	
		Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość  | 
	 
	 
	 | 
	Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
  | 
 
 
     
	 |