| Autor | Wiadomość | 
        
			| Kedar777 pieszy 
					Dołączył(a): 9 mar 2020, o 01:33
 Posty: 9
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650S 2005
   |   Sv 650 Dymi/KopciWitam. Mam problem z Sv 650 S 2005. Bierze olej. Na 1000 km dolewka to jakieś 300 ml. Tutaj link do filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=6ZW34VzmVUc Olej czarny jak w starym dwusuwie jak to powiedział mój mechanik. Zalecił mi wymianę pierścieni oraz uszczelniaczy zaworowych. Ktoś miał podobne objawy do moich ? Może wystarczy wymienić tylko uszczelniacze ?    
 
 | 
		
			| 21 sie 2020, o 06:49 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Niedzwiedz_SV rowerzysta 
					Dołączył(a): 7 lut 2020, o 13:16
 Posty: 20
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 2000
   |   Re: Sv 650 Dymi/KopciFilmik jest prywatny, niedostępny. 
 
 | 
		
			| 22 sie 2020, o 10:22 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| hubi199 SV Rider 
					Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
 Posty: 2845
 Lokalizacja: SJ
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Sv 650N k3/mts1200
   |   Re: Sv 650 Dymi/KopciTak, zanim zaczniesz rozbierać silnik.Jeśli to tylko zapieczone pierścienie, użyj nafty zalewając cylindry lub kup środek specjalny do tego ( np. Xado  anty koks) , w moim przypadku druga metoda pomogła przy przebiegu ok 78 kkm.  Do teraz mam spokój i nic nie dolewam.
 Po tym wszystkim radzę wymienić olej jak będzie poprawa. Nie zaszkodzi na pewno
 
 
 | 
		
			| 22 sie 2020, o 10:37 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Kedar777 pieszy 
					Dołączył(a): 9 mar 2020, o 01:33
 Posty: 9
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650S 2005
   |   Re: Sv 650 Dymi/KopciDzięki myślę, że można spróbować płukanki. W aucie kupowałem 3 L ON i mieszałem 50/50 z olejem silnikowym na wolnych obrotach pochodziło około 20 min i potem wszystko  zalane nowym olejem.  Przez 2 lata tak czystego filtra no i oczywiście oliwy nie widziałem. Żeby sprawdzić aktualny stan oleju naprawdę trzeba było się przyłożyć    Myślę, że zrobię płukankę w Sv dodając jednocześnie Nafty Świetlnej. Mianowicie 1.5 L oleju dodam 0.8 On i około 0.3/0.4 nafty świetlnej. Pochodzi na wolnych obrotach około 20 min do pół godziny no i zobaczymy czy to coś pomoże. Na dzień dzisiejszy poszła dłuższa trasa. Przy przlotowej 150 km/h wypiła 8.5 L Pb 95. TPS-y były regulowane, świece zmienione na nowe, filtry nowe, olej nowy,napęd nowy. Jeżdżę z R6 i szczerze powiem, że zawsze tankujemy za tyle samo i zazwyczaj podobne spalanie wychodzi ... O czym może świadczyć wyższe spalanie ?
 
 | 
		
			| 22 sie 2020, o 23:40 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Kedar777 pieszy 
					Dołączył(a): 9 mar 2020, o 01:33
 Posty: 9
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650S 2005
   |   Re: Sv 650 Dymi/KopciFilm na youtube można już obejrzeć gdyby było inaczej zmienię na publiczny. 
 
 | 
		
			| 22 sie 2020, o 23:47 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| hubi199 SV Rider 
					Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
 Posty: 2845
 Lokalizacja: SJ
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Sv 650N k3/mts1200
   |   Re: Sv 650 Dymi/KopciCo do Twojego sposobu to odważnie,  jakoś stronie od dłuższych tego typu praktyk z obawy o smarowanie.Bardziej chodziło mi o zalanie cylindrów nafta kulka razy
 Lub ekspresowo przy użyciu środka usuwajacego nagar.
 Choć może twoja metoda również działa.
 Sv u mnie też trochę więcej pali już. Dla porównania przy 150 multistrada pali w okolicach 6 -6.5 l
 Sprawdź jeszcze synchronizację przepustnic
 
 
 | 
		
			| 23 sie 2020, o 21:35 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Kedar777 pieszy 
					Dołączył(a): 9 mar 2020, o 01:33
 Posty: 9
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650S 2005
   |   Re: Sv 650 Dymi/KopciCo masz dokładnie na myśli mówiąc żeby zalać cylindry naftą kilka razy ? 
 
 | 
		
			| 23 sie 2020, o 21:42 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| komi SV Rider 
					Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
 Posty: 1573
 Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S '2003
   |   Re: Sv 650 Dymi/KopciWykręcasz świece zapłonowe i np. strzykawką wpuszczasz do cylindra trochę nafty (albo innego specyfiku dedykowanego), żeby przesączając się przez pierścienie tłoka rozpuściła trochę nagaru/zapieczonego na pierścieniach oleju. Potem zlewasz olej z naftą, wymieniasz olej na nowy, sprawdzasz kompresję. Sprawdź czy masz drożną odmę (odpowietrzanie skrzyni korbowej) - jeśli masz niedrożną, to zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej może powodować wpychanie oleju do komory spalania - to tak zanim zdejmiesz głowicę żeby się dostać do zaworów (chyba, że będziesz wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowic, metodą sznurkową)._________________
 "Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr
 
 
 | 
		
			| 24 sie 2020, o 08:53 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| hubi199 SV Rider 
					Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
 Posty: 2845
 Lokalizacja: SJ
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Sv 650N k3/mts1200
   |   Re: Sv 650 Dymi/Kopcitego pana słuchaj  
 
 | 
		
			| 24 sie 2020, o 23:02 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| komi SV Rider 
					Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
 Posty: 1573
 Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S '2003
   |   Re: Sv 650 Dymi/Kopci... ale też nie do końca bezrefleksyjnie, bo ostatnio KrzysPL  (pozdrawiam) wyłapał, że piszę nie na temat    _________________
 "Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr
 
 
 | 
		
			| 25 sie 2020, o 08:49 | 
					
					   | 
	
	
		|  |