| Autor | 
            Wiadomość | 
        
        
			| 
				
				 DunPeal 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 29 mar 2011, o 12:33 Posty: 11 Lokalizacja: Poznań
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  wtrysk paliwa  
					
						Kolejne przepraszam laickie pytanie, wszyscy mówią aby celować w modele po 2002roku (zdaje się ze od 2003 pojawia się wtrysk paliwa). Czy tak naprawdę wspomniany wtrysk paliwa zmienia cokolwiek w stosunku do tradycyjnego systemu? 
					
  
			 | 
		
		
			| 31 mar 2011, o 18:51 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 lasooch 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: TT1050
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						SV na wtrysku ma zupełnie inny charakter. Gaźnikowa żywiej reaguje na dodanie gazu, oddaje moc bardziej nerwowo, ma taki "wypierd". Wtryskowa przyspiesza płynnie, spokojnie, bez tego uczucia, że ktoś Ci zasadził kopa w dupę    Dla świeżaka wtryskowa na pewno będzie łatwiejsza do opanowania, za to gaźnikowa moim zdaniem daje o wiele więcej frajdy z jazdy, jak się już człowiek nauczy korzystać z jej charakteru. Gaźnikowe SV moim zdaniem nieco mniej palą. Serwis wtryskowej SV ogranicza się do synchronizacji przepustnic, w gaźnikowej trzeba rozebrać, wymyć i wyregulować gaźniki, a dopiero na koniec synchronizacja. Więc koszty serwisu odpowiednio inne. Tyle co mi przychodzi do głowy...  
					
						 _________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
					
  
			 | 
		
		
			| 31 mar 2011, o 20:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 uht200 
				pieszy 
				
					 Dołączył(a): 30 mar 2011, o 18:32 Posty: 9
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: golas na gaźniku:)
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Gaźnikowa ma fajniejszą spawaną rurową ramę, a nie odlewaną. Gaźnikowa ma fajniejszy dźwięk, jeżeli założysz dobry najlepiej dedykowany tłumik. Gaźnikowa ma fajniejszą reakcję na gaz, tak jak napisał poprzednik, mówiąc obrazowo przekręcając manetkę czujesz jak dysze gaźnika zasysają powietrze, czujesz  i słyszysz że dosiadasz bestie, dodatkowo fajne efekty dźwiękowe przy redukcji, i przy hamowaniu silnikiem. Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, fajniej brzmią i jeszcze fajniej reagują na gaz. Różnica w cenie niewielka na + wersji gaźnikowej. Jeżeli ma to być pierwszy motocykl to bierz gaźnikową a za oszczędzone 2.000pln kup dobre skóry i kask. 
					
  
			 | 
		
		
			| 31 mar 2011, o 22:02 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 DunPeal 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 29 mar 2011, o 12:33 Posty: 11 Lokalizacja: Poznań
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Dzięki wielkie za kompendium wiedzy    mam straszny dylemat co kupić, zupełnie nie wiem na co patrzeć. Właściwie byłem zdecydowany na rocznik 2003, nie brałem uwagi gaźnikowej wersji właśnie ze względu na opinie o jej "narowistości". Przeglądam rynek odwiedzam komisy i salony ale generalnie posucha.  
					
  
			 | 
		
		
			| 31 mar 2011, o 22:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Bartosz 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						
					
						 _________________  Sv 650N K7 Phantom Gray
					
  
			 | 
		
		
			| 31 mar 2011, o 22:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 uht200 
				pieszy 
				
					 Dołączył(a): 30 mar 2011, o 18:32 Posty: 9
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: golas na gaźniku:)
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Wyrwałeś z kontekstu, a takie mam właśnie zdanie.  A jeszcze jedno ważne, bierz wersję N Primo: przy prędkości 140 i większej, opór powietrza na klacie szybko ostudzi zapędy do rozwijania prędkości Secundo: N-ki są ładniejsze Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej. 
					
  
			 | 
		
		
			| 31 mar 2011, o 22:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Lukan16 
				motorowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:01 Posty: 67 Lokalizacja: Kielce
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Nie no chyba nawet nie mamy o czym dyskutować. Jeśli chodzi o wygląd to K3 przynajmniej N bije na głowę starszego nagusa.  
					
						 _________________ SV 650 N 2003r
					
  
			 | 
		
		
			| 31 mar 2011, o 22:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dono 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: różne
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						A nie wydaje wam się, że reakcja na gaz gaźnikowca to tylko złudzenie? Bo kiedyś robiliśmy z kolegą małe testy, i za cholerę gaźnikowa S-ka nie chciała wyjść na prowadzenie, zostawała dość znacznie jak na motocykl z tym samym silnikiem    
					
  
			 | 
		
		
			| 1 kwi 2011, o 00:45 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 lasooch 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: TT1050
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Dono, miałem okazję jeździć kilkunastoma, jeśli nie kilkudziesięcioma egzemplarzami SV, od w pełni seryjnych, po dłubane, z najróżniejszymi wydechami itd. Osiągi są raczej podobne, to fakt. Ale sposób oddawania mocy całkiem inny. To nie jest złudzenie, to jest ewolucja   Układy wtryskowe dążą do tego by jak najbardziej płynnie oddawać moc, by charakterystyka była gładka, a silnik przewidywalny. Dzięki mikrokomputerom można precyzyjnie dawkować paliwo i jest to wykonalne. Gaźniki jedynie dążyły do tego celu, ale nie zawsze skutecznie. Gaźniki podciśnieniowe (takie jak w SV i większości współczesnych motocykli) dzięki membranom dość precyzyjnie dawkują paliwo, dlatego różnica między gaźnikową i wtryskową SV jest niewielka. Ale gdybyśmy się przyjrzeli starszym generacjom gaźników, bez membran podciśnieniowych, z iglicą podnoszoną mechanicznie (linką), to tam reakcja na gaz jest w ogóle w systemie 0-1    
					
						 _________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
					
  
			 | 
		
		
			| 1 kwi 2011, o 01:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 voorek 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50 Posty: 278 Lokalizacja: Śrem
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: sv1000s 2006r
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						I jeszcze jedno - wtryskowa ma automatyczne ssanie więc jak zamontujesz sobie alarm z odpalaniem z pilota to możesz przylansić    a w gaźnikowej tak nie bardzo chyba że dopiero co zajechałeś na miejsce i silnik jeszcze ciepły    
					
						 _________________
 Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black 
  
  
					
  
			 | 
		
		
			| 1 kwi 2011, o 07:53 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Bartosz 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Ja sprawdzałem to z Notturno w drodze do Infi. Startowaliśmy np. z 80km/h z trzeciego biegu... Sprawa wyglądała tak, że gaźnikowiec szarpnie mocniej i wysunie się 1-1,5m do przodu jednak dalej już nie ucieknie (dochodzi do tego kwestia modyfikacji sprzętów, ja mówię o standardzie). Jeżeli chodzi o reakcję na gaz to ewidentnie przy ruchu manetką gaźnikowcem bujnie bardziej niż wtryskiem.  
					
						 _________________  Sv 650N K7 Phantom Gray
					
  
			 | 
		
		
			| 1 kwi 2011, o 08:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 uht200 
				pieszy 
				
					 Dołączył(a): 30 mar 2011, o 18:32 Posty: 9
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: golas na gaźniku:)
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						No to wszystko jest kwestią gustu, ale możemy podyskutować o gustach. Co do wersji 650s to się zgodzę że K3 wygląda dużo lepiej, natomiast co do wersji 650N nigdy się nie zgodzę że odlew jest ładniejszy od wyspawanej ramy. A tylna ledowa lampa i bardziej kanciasty zbiornik nie zrekompensują mi tej spawanej ramy. To moim zdaniem.  
					
  
			 | 
		
		
			| 1 kwi 2011, o 10:57 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Lukan16 
				motorowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:01 Posty: 67 Lokalizacja: Kielce
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Gdy ja zastanawiałem się nad kupnem i miałem przed sobą obie wersje to dla mnie zdecydowanie K3 i nawet różnica w cenie mnie nie przekonała. Raczej na pewno kwestia gustu. Dla mnie gaźnikowa N to taki szczupaczek średnio najedzony tak bym to określił a K3 N to tak jakby lepiej zbudowana (troszkę większe te mięśnie).  
					
						 _________________ SV 650 N 2003r
					
  
			 | 
		
		
			| 1 kwi 2011, o 19:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 lemon 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 22 mar 2010, o 13:02 Posty: 210 Lokalizacja: 0-61
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..  Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..     
					
						 _________________ SV650S K7  'Złośnica'
  
					
  
			 | 
		
		
			| 2 kwi 2011, o 10:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Razor 
				erotoman-gawędziarz 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV 1000N 2004
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						 Plastiki ramy Ci nie uratują, co najwyżej uchronią od zarysowań     
					
						 _________________ SVNERWUS
					
  
			 | 
		
		
			| 2 kwi 2011, o 19:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dono 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: różne
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Wyłożysz się na plastiku, to będziesz wiedział skąd biorą się koszty    
					
  
			 | 
		
		
			| 3 kwi 2011, o 19:59 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 lemon 
				motocyklista 
				
					 Dołączył(a): 22 mar 2010, o 13:02 Posty: 210 Lokalizacja: 0-61
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: wtrysk paliwa  
					
						Czytać panowie     .. nie mowie że "W" przy eSce jest tanie, tylko neguje gadanie że szlif przy eNce jest tani.. i nie mowie też o skrzywieniu ramy tylko 'pokiereszowaniu'.. i dalej uważam, że lepiej jest wymienić plastix niż tłumaczyć potem przy sprzedaży dlaczego rama jest porysowana  (mówimy o szlifach a nie dzwonach). W nakedzie GS stojąc wyjebał mi się na słupek- gdybym miał F to może pękłoby coś i git a tak musiałem kupować nowy bak     
					
						 _________________ SV650S K7  'Złośnica'
  
					
  
			 | 
		
		
			| 4 kwi 2011, o 14:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		 |