Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
PęDZEL
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 328 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Regulacja TPS
Pomoże ktoś ze znalezieniem tematu o ustawianiu TPSu bo szukam i jakoś nie mogę znaleźć, szukajka też nie pomaga ![smutek :(](./images/smilies/054.gif)
_________________ OPOPONY Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli http://www.opopony.pl Sklep Allegro Facebook: OPOPONY
|
1 mar 2011, o 22:28 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
1 mar 2011, o 22:37 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Podnosisz bak, wchodzi w dealer moda poprzez spięcie kabli w kostce (gdzieś w FAQ jest chyba) a potem odkręcasz śruby od TPS, a raczej je luzujesz i odpalasz moto i czekasz aż się nagrzeje. Wtedy regulujesz a to w jedną a to w drugą stronę i sprawdza kiedy kreska przejdzie na górę. Na idlu powinien mieć kreskę na środku a jak dodasz gazu to przechodzi na górę. Ustawiasz po prostu obroty przy których on sobie wskakuje na wyższy poziom ![happy :)](./images/smilies/smile.gif)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
![Obrazek](http://avatars.zapodaj.net/images/64a0424e4300.png)
Zapraszamy!
|
1 mar 2011, o 23:25 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ustawiam to poprzez ruszanie TPS'em?
|
12 mar 2011, o 00:43 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Tak, ale rób to w miarę delikatnie. Najlepiej jedną ze śrub poluzować tylko minimalnie, drugą trochę bardziej i obracać TPSa tak jakby wokół tej śruby która mocniej trzyma.
_________________
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/18695/icon3.png) SV650S K6
|
12 mar 2011, o 08:15 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Słoniu, w gaźnikowym robi się to inaczej! Nie ma żadnych kresek na wyświetlaczu, mierzy się oporność czujnika miernikiem. Dopiero jeśli jest coś nie tak, to wtedy odkręcasz TPS i przekręcasz w inne położenie, tak by oporności były właściwe. W serwisówce masz wszystko podane jak na tacy, 5-latek sobie poradzi ![happy :spoko:](./images/smilies/spoko.gif)
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
12 mar 2011, o 08:53 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Wiem wiem, że trzeba sprawdzać oporności, wczoraj ogarniałem serwisówkę, tylko zastanawiam się jakie mają być opory na kablach, żeby miało jak największego kopa z dołu. Powinno się to dać zrobić, bo w serwisówce podany jest tylko przedział w jakim powinny się mieścić opory,a nie konkretna wartość ![happy :D](./images/smilies/biggrin.gif) Znając życie pewnie jest jeszcze inaczej...
|
12 mar 2011, o 10:32 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
murek
motocyklista
Dołączył(a): 26 lut 2010, o 18:37 Posty: 185 Lokalizacja: szczecin/kolobrzeg
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 04
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Podłącze się do tematu ponieważ dziś sprawdziłem co pokaże komputer i wyszedł brak błędów ale zastanawia mnie czy wszystko jest prawidłowo kreska przy -c była na środku przy uruchomionym silniku a na wyższy poziom wskakiwała przy 3,5 tys obrotów, czy to dobrze czy trzeba regulować i na jaki poziom?
_________________ everybody dies but not everybody lives
|
8 kwi 2011, o 20:52 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Podreguluj tak, aby na wyższy poziom przeskakiwała przy 3000rpm. Wtedy będzie tak, jak fabryka przykazała.
|
8 kwi 2011, o 20:55 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
A co się stanie, oprócz walenia ogniem z wydechu, jak odłączę TPS? ![chytry :>](./images/smilies/chytry.GIF) EDIT: Czytajcie uważnie: Odpinam wtyczkę od TPS, biorę miernik w dłoń i mierzę Omegę 1 i Omegę 2: ![Obrazek](http://i51.tinypic.com/2lcbod5.jpg) Omegę 1 mierzę na zamkniętej przepustnicy i musi ona wynosić od 3,5 kiloomów do 6,5 kiloomów, następnie mierzę Omegę 2 na maksymalnie otwartej przepustnicy i wynik musi być 78% Omegi 1. I tu moje pytania: Jeżeli na Omedze 1 będę miał 3,5 kilooma, a na Omedze 2,73 kiloomów to czy to samo jak bym miał na Omedze 1 6,5 kilooma, a na Omedze 2 5,07 kiloomów? Podczas regulacji chodzi o zachowanie odpowiednich proporcji O1 i O2 czy może decydującą rolę mają wartości w kiloomach dla Omegi 1, a Omega 2 sama się odpowiednio "dostosuje"? Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że proporcje zawsze będą stałe, bo TPS reguluje się po prostu kręcąc nim i ciężko by było zmienić opór dla otwartej przepustnicy nie zmieniając "niechcący" oporu dla zamkniętej przepustnicy. Jak dla mnie wychodzi teraz na to, że w regulując opór dla Omegi 1 (poprzez poruszanie TPS'em) np na 3,5 kilooma motocykl powiedzmy dostanie dużą dawkę paliwa już od 1500 obr, a ustawiając na 6,5 kilooma dostanie "kopniaka" dopiero przy 3500 obr... Niech ktoś naprowadzi mnie, albo wytłumaczy jak to w końcu jest bo to co pisałem to tylko moje przypuszczenia. Jak popełniłem jakieś błędy w opisie to przepraszam, fizykę miałem tylko przez 2 lata szkoły średniej.
|
9 kwi 2011, o 00:52 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Mylisz się Dono. U mnie oryginalnie było na równo 3500 tys. Teraz ustawiłem na 1500 ![happy :mrgreen:](./images/smilies/biggrin.gif.1)
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
9 kwi 2011, o 09:04 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Bartosz, może Ci się przestawił? Z tego co mi wiadomo, oryginalnie ma być na 3000rpm. A może faktycznie się mylę Słoniu, sprawdź czy przy otwieraniu przepustnicy oporność wzrasta czy maleje, wtedy będziesz wiedział w którą stronę regulować. Masz jakiś przelicznik oporność=obroty, czy będziesz regulował na oko? Nie pamiętam już w którą stronę trzeba pokręcać, aby obniżyć obroty, chyba przeciw zegarowo, ale naprawdę nie pamiętam.
|
9 kwi 2011, o 09:22 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Na pewno nikt przed mną tego nie ruszał,bo miałem pomalowane przez producenta śruby, które były dość mocno dokręcone i nie ruszane ![happy :)](./images/smilies/smile.gif)
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
9 kwi 2011, o 09:25 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
gruby33
SV Rider
Dołączył(a): 13 gru 2010, o 00:12 Posty: 938 Lokalizacja: Baniocha
Płeć: mężczyzna
Moto: XT600E 03r
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Tak sobie czytam i czytam ten temat i szukam i nie mogę znaleźć co daje ten TPS? I czy w gaźnikowcu oporność mierzyć na odpalonym sprzęcie czy tylko na włączonym zapłonie?
_________________ Polerowanie reflektorów fb.com/polerowanko
|
9 kwi 2011, o 09:39 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
W gaźnikowcu na odpalonym, jest o tym bardzo dużo np. na wikipedii...
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
![Obrazek](http://avatars.zapodaj.net/images/64a0424e4300.png)
Zapraszamy!
|
9 kwi 2011, o 09:51 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
We wtryskowym robi się to na odpalonym, nie podłączasz żadnych mierników, tylko kierujesz się kreską na wyświetlaczu. W gaźnikowym trzeba odpiąć czujnik TPS od reszty instalacji elektrycznej i miernikiem zmierzyć oporność na zamkniętej i otwartej przepustnicy, tak jak Słoniu wyżej napisał. Jak to zrobić na włączonym silniku, nie przychodzi mi do głowy ![Very Happy :obity:](./images/smilies/obity.gif) Jeżeli masz Carry inne dane, to nie odsyłaj do wikipedii, tylko napisz tu ![wesoly ;)](./images/smilies/wink.png)
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
9 kwi 2011, o 11:25 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Regulacja będzie na oko, bo nawet w serwisówce nie ma przelicznika na obroty - jak się da to ustawię końcowe wartości przedziału dla Omegi 1 czyli 3,5 kilooma, potem zrobię jazdę testową gdzie będę przyspieszał z jakiegoś wysokiego biegu np 5 albo 6, potem operację powtórzę dla 6,5 kilooma i znów jazda testowa. Jak nie będę czuł różnicy to po prostu ustawie takie opory, które masz u siebie Dono, które mi przy okazji podeślesz jak się umówiliśmy... pod warunkiem, że czujniki są takie same w gaźniku jak i we wtrysku ![happy :)](./images/smilies/smile.gif)
|
9 kwi 2011, o 11:55 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
voorek
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50 Posty: 278 Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Dobra to mam wtrysk, tylko czym mam kręcić żeby ta kreska uciekała, i jak wejść w ten mod? ![chytry :>](./images/smilies/chytry.GIF) (tak dokładnie)
_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/24262/icon3.png)
|
9 kwi 2011, o 14:07 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Masz tu foto story: http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459Luzujesz śruby czujnika i delikatnie zmieniasz jego położenie.
|
9 kwi 2011, o 14:14 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Regulacja TPS
Regulowałem dzisiaj TPS w swoim gaźnikowcu i wygląda to tak: opór Omega 1 zawsze jest taki sam, nie zależnie od położenia TPS'u - w moim przypadku była to wartość 5.4 kOhm. Przy poruszaniu TPS'em zmienia się tylko wartość dla Omegi 2 - przy zamkniętej przepustnicy było to chyba (nie pamiętam dokładnie) 0.9 kOhm, a przy w pełni otwartej 4.3 kOhm - A z tego wynika, że Omega 2 równa się 79,6% Omegi 1, czyli źle, bo powinno być to 78%, więc ustawiłem TPS tak, żeby przy otwartej przepustnicy wskazywało 4.2 kOhm. Największa wartość jaką udało mi się ustawić dla Omegi 2 to 4.9 kOhm, a najniższa to 4.1 kOhm... i tak się zastanawiam: na której z tych wartości svka miałaby największego kopniaka z dołu...wydaje mi się, że przy 4.9 kOhm ![Very Happy :obity:](./images/smilies/obity.gif) Może ktoś sprawdzi? ![chytry :>](./images/smilies/chytry.GIF)
|
27 kwi 2011, o 18:23 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|